Depo Eğitimi

Satınalma Nedir, Satınalma Nasıl Yapılır, Satınalma Süreci Nedir?

0

 Satınalma Nedir, Satınalma Nasıl Yapılır, Satınalma Süreci Nedir?

Satınalma nedir, Satınalma (tedarik etme) işlemi bir mal veya hizmetin bir şirket, kişi ya da  kurum tarafından tedarik edilmesidir. Satınalma işini kısaca tanımlarsak bir ürünün tedarikçiden mümkün olan en düşük fiyatla satın alınmasıdır. İyi bir satınalma yapmanın en iyi yolu tedarikçi firmaların rekabet etmesini sağlamaktır böylece satın alma yapan departman yani şirket satın alma maliyetini en aza indirmiş olur ve aynı kalitedeki bir ürünü en ucuza almış olur.

Satın alma süreci firmaların fiyat teklifi hazırlamaları ve bu hazırladık fiyat teklifini alıcı firmaya sunmaları, satın alma yapan firmanın en ucuz teklifi kabul etmesi işleminden oluşur. Bu satınalma yöntemi, sağlanan mal ve hizmetin kalitesi satın alma yapan şirketin beklentilerini karşılıyorsa, en etkili ve maliyeti düşürücü yöntemdir.

Satınalma süreci genellikle satınalmacının teklif alacağı pazarı araştırmasıyla başlar. Tedarikçi firmaların belirlenmesinden sonra, satıcı firmalardan kendileri hakkında bilgi, piyasa fiyatları ve alımı yapılacak ürün için fiyat teklifleri istenir. Firmalarla ilan yoluyla irtibata geçmek yerine direkt olarak irtibata geçmek daha iyi olacaktır.

Tedarikçi adayları ya da ihaleye girecek firmalar belirlendikten sonra satın alınacak ürünlerin uygun olup olmadığına karar verilebilmesi için kalite kontrol işlemi yapılması çok önemlidir. Bir sonraki adımda ise satınalma dönemi, şartlar, kalite, teslimat gibi konuların müzakere edilmesidir. Bunlara ek olarak en önemli iki konu ise ödeme ve nakliyat (logistic) tır.

Satınalma işlemi için interneti kullanmak çok faydalı olabilir. İnternet gibi büyük bir pazarda sayısız ve daha önce görülmemiş fırsat ve imkana satıcı ve alıcılar ulaşabilir. Böylece internet satın alma yapan firmalar için araştırma ve danışma konularında oldukça popüler bir araç haline gelmiştir.

Tüm satınalma veya tedarik etme süreci yasal açıdan zararlara sebep olmaması için, geçerli yasal mevzuata uygun olarak gerçekleştirilmelidir.

Satınalma işi bazı küçük farklılıklar olmasının yanında genellikte tüm şirketlerde benzer şekilde yapılır. Satınalma işlemi kontratlı (sözleşmeli) ya da kontratsız yapılabilir. Sözleşme ile yapılan satın alma işleminde taraflar gereksinim ve şartlarını ayrıntılı bir biçimde belirtmeli ve anlaşmalıdırlar. Sözleşme maddelerinde karşılıktı mütabakat sağlandıktan sonra şirketlerden imzaya yetkili kişilerce imzalanmalı. Mal veya hizmet satın alma sözleşmeleri yasal olarak bağlayıcı belgelerdir bu sebeple özenle ve hukuk müşavirine danışılarak hazırlanmalıdırlar. Ayrıca satınalmacı çalıştığı şirketin satınalma mevzuatına hakim olmalıdır.

Satınalma ve Tedarikçi Zinciri Yönetimi Eğitimleri

Temel Satınalma Yönetimi Eğitimleri

Satınalma Yönetimi ve Teknikleri Eğitimi
Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi Eğitimi

İleri Derece Satınalma Yönetimi Eğitimleri

İleri Derece Satın Alma yönetimi
Satınalma’da İleri Yönetim Teknikleri Eğitimi
Stratejik Satınalma Yönetimi Eğitimi
Stratejik Satınalma Yönetimi ve Tedarikçi Risk Analizi Eğitimi
ileri Satınalma-da Stratejik Fiyat ve Tedarikçi Yönetimi Eğitimi
ileri Satınalma-da Sözleşme ve Bütçe Yönetimi ile Uluslararasi ve Endirek Satınalma Eğitimi
Uluslararası Satınalma Yönetimi Eğitimi
Tedarikçiler Ve Satınalmacılar İçin Sözleşmeler Hukuku Ve Sözleşme Yönetimi

Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Eğitimleri

Lojistik, Tedarik Zinciri ve Satinalma Yönetimi Eğitimi
Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi Eğitimi

Diğer Eğitimler

Satın Alma-da Etkili Pazarlık ve Müzakere Teknikleri Eğitimi
Çatışma Yönetimi ve Müzakere Teknikleri Eğitimi

Sertifika Programları

Satınalma Uzmanlık Sertifika Programı
Satınalma ve Tedarik Zinciri Yönetimi Sertifika Programı
Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi Sertifika programı
Tedarik Zinciri Yönetimine Uzmanlık Sertifika programı

Share.

Leave A Reply