0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

akıllı etiketler (smart labels) Nedir? Ne demektir?

0

akıllı etiketler (smart labels) Nedir? Ne Demektir?

akıllı etiketler (smart labels) Nedir? Ne Demektir?, Perakendecilerin ve imalatçıların herhangi bir malın kayıtlarını tutmasına imkan tanıyan ve eninde sonunda barkodların yerini alacak özel izleme etiketleri; radyo frekanslı kimlik belirleme etiketleri (radio frequency identification tags)(RFID) olarak da bilinir.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan akıllı etiketler (smart labels) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Perakendecilerin ve imalatçıların herhangi bir malın kayıtlarını tutmasına imkan tanıyan ve eninde sonunda barkodların yerini alacak özel izleme etiketleri; radyo frekanslı kimlik belirleme etiketleri (radio frequency identification tags)(RFID) olarak da bilinir.

akıllı etiketler (smart labels) sözlük anlamı Perakendecilerin ve imalatçıların herhangi bir malın kayıtlarını tutmasına imkan tanıyan ve eninde sonunda barkodların yerini alacak özel izleme etiketleri; radyo frekanslı kimlik belirleme etiketleri (radio frequency identification tags)(RFID) olarak da bilinir.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

iplik sevki kuralı (yarn forward rule) iplik imalatı, kumaş imalatı ve kıyafet imalatı süreçlerinin belirli bir ülke ya da bir kaç ülkede gerçekleşmesi şartı koşan köken şartı kuralı.

ileri tarihleme (advanced dating) Mal satın alma kontratlarında kullanılan bir terim; faturanın son ödeme tarihinin ileri bir zamana ertelenmesi.

estetik yararlar (aesthetic benefits) Duyusal haz, güzellik, duyguların harekete geçirilmesi, yaratıcı ifade ve kimliği içine alır; zevk ve memnuniyet ile sonuçlanır (Fiore & Kimle, 1997).

seri geliştirme (line development) Satışa sunulacak tarzların, kumaşların, renklerin ve bedenlerin belirlenme süreci; gerçek malın seri planına uygulanması.

iki artı iki fiyatlandırma stratejisi (two plus two pricing) Bazı perakendeciler tarafından kullanılan bir ilave fiyat artışı çeşidi.

satış temsilcileri (sales representatives) Bir şirketi ya da bir ürün serisini perakendecilere ve nihai müşteriye tanıtan kişiler.

satış (selling) Malın mülkiyetinin değişme süreci.

stratejik ortaklık (strategic partnering) İş ortakları arasında işbirlikçi ilişkilerin tayin edilmesi; dikey bütünleşmenin gayri resmi şekli.

pazarlama bölgesi (marketing constituency) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine göre firmanın altı dahili bölgesinden birisi; bir şirketin pazarını belirlemek, şirketin imajını ve promosyonlarla da ürünlerini şekillendirmek ve güçlendirmek, satış fırsatlarını en iyi şekilde kullanmak ve anonim büyüme için alternatif stratejiler geliştirmek ile sorumludur.

fatura üzerinde tarih tarihlemesi (date on invoice dating-DOI) Mal satın alma kontratlarında kullanılan bir terim; fatura ödemesi için normal ya da sıradan tarihleme biçimi olarak ele alınır.

kariyer seviyesi (career level) Kariyer ilerlemesindeki bir aşama.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.