0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

algısal harita (perceptual map) Nedir? Ne demektir?

0

algısal harita (perceptual map) Nedir? Ne Demektir?

algısal harita (perceptual map) Nedir? Ne Demektir?, Kavramlar arası ilişkilerin iki boyutlu diyagramı.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan algısal harita (perceptual map) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Kavramlar arası ilişkilerin iki boyutlu diyagramı.

algısal harita (perceptual map) sözlük anlamı Kavramlar arası ilişkilerin iki boyutlu diyagramı.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

envanterin brüt kâra getirisi (gross margin return on inventory-GMROI) Dolar bazında brüt kâr ile ortalama envanter yatırımı arasındaki ilişkiyi gösteren mali oran.

mal kategorileri (merchandise categories) Toplam mal karışımının önemli bileşenleri.

teslimat ve tahsis planları (delivery and allocation plans) Hangi malların nerede, ne zaman ve ne kadar bulunacağını belirleyen planlar.

toptan satış pazarı (wholesale market) İmalatçıların serilerini perakende alıcılara gösterdikleri yer.

kavramlar (constructs) Bir teorinin temel değişkenleri.

hızlı yanıt (quick response-QR) Zaman odaklı rekabeti, çevikliği birleştiren ve tedarik sistemlerini, dağıtım sistemlerini ve müşteriye hizmeti daha iyi hale getirebilmek için çalışan bir iş stratejisi.

çoklu teslimat stratejisi (multiple delivery strategy) Bir başlangıç siparişine ve yeniden sipariş(ler)e dayanan belirli bir ürün gamının birden fazla seferde teslim edilmesi.

sıkıntılı mallar (distressed goods) İstenilen ilk fiyattan satılamayan mallar; ikinci kalite mallar, aşırı üretilmiş mallar, numuneler, bir önceki sezonun malları ve perakendeciden geri gelen mallar.

çift rakamla biten dolar bazında fiyatlandırmalar (even-dollar endings) Fiyatlarda çift rakamlı ücretler kullanan bir fiyatlandırma sistemi; bu fiyatlandırma sistemi hazır giyimde genel olarak daha iyi, geçiş ve tasarım malları için kullanılır.

akıllı etiketler (smart labels) Perakendecilerin ve imalatçıların herhangi bir malın kayıtlarını tutmasına imkan tanıyan ve eninde sonunda barkodların yerini alacak özel izleme etiketleri; radyo frekanslı kimlik belirleme etiketleri (radio frequency identification tags)(RFID) olarak da bilinir.

stoksuz kalma (stockout) Müşteri tarafından istenen stok tutma biriminin o anda mevcut olmaması.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.