0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

Avrupa Birliği (European Union-EU) Nedir? Ne demektir?

0

Avrupa Birliği (European Union-EU) Nedir? Ne Demektir?

Avrupa Birliği (European Union-EU) Nedir? Ne Demektir?, 1952?de kurulmuştur ve 12 devletten oluşur- Avusturya, Belçika, Danimarka, İngiltere, Finlandiya,Fransa, Almanya, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Lüksemburg, Hollanda, Portekiz, İspanya, İsviçre ve Birleşik Krallığı içine alan ve 1993 yılında oluşturulan birlik.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan Avrupa Birliği (European Union-EU) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı 1952?de kurulmuştur ve 12 devletten oluşur- Avusturya, Belçika, Danimarka, İngiltere, Finlandiya,Fransa, Almanya, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Lüksemburg, Hollanda, Portekiz, İspanya, İsviçre ve Birleşik Krallığı içine alan ve 1993 yılında oluşturulan birlik.

Avrupa Birliği (European Union-EU) sözlük anlamı 1952?de kurulmuştur ve 12 devletten oluşur- Avusturya, Belçika, Danimarka, İngiltere, Finlandiya,Fransa, Almanya, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Lüksemburg, Hollanda, Portekiz, İspanya, İsviçre ve Birleşik Krallığı içine alan ve 1993 yılında oluşturulan birlik.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

dahili seri benimseme (internal line adoption) Belirli ürünlerin seri planına önerilen ilaveleri için ortak karar almak ve destek vermek amacıyla serinin firma içerisinde sergilenmesi.

ürün gamı farklılığı (assortment diversity) Ürün gamı hacmi ve ürün gamı çeşitliliği arasında ortaya çıkabilecek ilişki aralığı; bir ürün gamındaki toplam birim sayısı (ürün gamı hacmi) ile aynı ürün gamındaki SKU sayısının (ürün gamı çeşitliliği) bir kombinasyonu.

promosyon fiyatı (promotional price) İlave müşterilerin trafiğini artırıp, alışveriş yapmalarını sağlayarak toplam kârı artırmak için belirlenen fiyat.

ürün gamı dağılımı (assortment distribution) Miktarın ürün gamı faktörleri arasında sınıflandırma seviyesinde bölüştürülmesi.

gerçek zaman (real time) İçinde bulunulan zamanda yani “şu anda” olan şey.

mal altsınıfları (merchandise subclasses) Sınıflar içerisindeki ürün grupları.

normal fiyat (regular price) Bir ürün için “olağan” ya da “doğal” olarak algılanan fiyat.

arka yüz sistemleri (back-end systems) Envanter yönetim aşaması ile alakalıdır; kaynaklar belirlendikten sonra yer alır.

kota kirası (quota rent) Belirli bir ülkeden belirli bir sınıf malın ithalatındaki kotanın aşılması durumunda bir firmanın kota satın alması; maliyeti belirli zamandaki pazar talebine bağlıdır.

satış döneminin sonlarına doğru sunulan indirim (late-selling-period discount) İmalatçının malzemeye yatırım yapmış olduğu durumlarda üretimi ve malların satışını uzatmak için kullanılan indirim.

hızlı yanıt (quick response-QR) Zaman odaklı rekabeti, çevikliği birleştiren ve tedarik sistemlerini, dağıtım sistemlerini ve müşteriye hizmeti daha iyi hale getirebilmek için çalışan bir iş stratejisi.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.