Depo Eğitimi

başlangıç fiyat artışı (initial markup) Nedir? Ne demektir?

0

başlangıç fiyat artışı (initial markup) Nedir? Ne Demektir?

başlangıç fiyat artışı (initial markup) Nedir? Ne Demektir?, Toptan satış fiyatı ile ilk fiyat arasındaki fark.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan başlangıç fiyat artışı (initial markup) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Toptan satış fiyatı ile ilk fiyat arasındaki fark.

başlangıç fiyat artışı (initial markup) sözlük anlamı Toptan satış fiyatı ile ilk fiyat arasındaki fark.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

dolar bazında planlar (dollar plans) Mal bütçelerinin geleneksel şekli; departmanlara ya da mal kategorilerine dolar paylaşımı, satışa hazır hale getirilebilecek mal miktarını belirler ama performanstaki diğer gelişmeleri destekleyecek stratejilerin taslağını çizmez.

akıllı etiketler (smart labels) Perakendecilerin ve imalatçıların herhangi bir malın kayıtlarını tutmasına imkan tanıyan ve eninde sonunda barkodların yerini alacak özel izleme etiketleri; radyo frekanslı kimlik belirleme etiketleri (radio frequency identification tags)(RFID) olarak da bilinir.

teknoloji (technology) Bilimsel yada diğer bilginin pratik işlere insan ve kurumları, yaşayan şeyler ve makineleri içeren düzenli sistemler tarafından uygulanması (Pacey, 1983, syf. 6).

ilave fiyat artışı iptali (additional markup cancellation) Üst market/ premium fiyatın ilk fiyata düşürülmesi.

teknolojiye giriş (initiation of technology) Rogers?a (1983) göre yeniliğin yayılması teorisinin iki aşamasından bir tanesi; teknolojinin benimsendiğini gösterir.

teslim alınacak mal (merchandise to receive) Planlanmış satışlara ulaşılabilmesi için perakende seviyede teslim alınacak ürünler; dolar, birim ya da SKU bazında ölçülebilir.

başvuru mektubu (cover letter) Potansiyel işveren ile iletişim kurmak için bir araç; şirket hakkında sahip olunan bilgiyi ve başvuruda bulunan kişinin işe ne gibi fayda sağlayacağını gösterir.

perakende satışa dayanan başlangıç fiyat artışı (initial markup based on retail) Perakendeciler tarafından tercih edilen hesaplama metodu.

ürün geliştirme (product development) Ürünlerin hizmet verebilir, üretilebilir, satılabilir ve kâr getirebilir olması için tasarlanması ve mühendislik işlemlerinden geçirilmesidir (Glock ve Kunz, 1995).

kurumsal piramitteki katmanlar (tiers in organizational pyramid) Malın planlanacağı davranış şeklini etkileyen kurumsal yapıdaki hiyerarşik seviyeler.

mağaza içi alışveriş davranışı (in-store shopping behaviour) Durumsal faktörlerin, alışveriş niyetlerinin ve stok durumlarının mağaza içi satın alma kararlarını nasıl etkilediğine bakan bir davranış modeli (Kunz & Song,1996).

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply