0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

brüt kâr (gross margin-GM) Nedir? Ne demektir?

0

brüt kâr (gross margin-GM) Nedir? Ne Demektir?

brüt kâr (gross margin-GM) Nedir? Ne Demektir?, İşletme masraflarını karşılamak ve kâr oluşturmak için mevcut olan gelirdir; bazen de brüt kâr olarak adlandırılır. (Net satışlar – Satılan malların maliyeti).

Satınalma terimleri olarak kullanılan brüt kâr (gross margin-GM) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı İşletme masraflarını karşılamak ve kâr oluşturmak için mevcut olan gelirdir; bazen de brüt kâr olarak adlandırılır. (Net satışlar – Satılan malların maliyeti).

brüt kâr (gross margin-GM) sözlük anlamı İşletme masraflarını karşılamak ve kâr oluşturmak için mevcut olan gelirdir; bazen de brüt kâr olarak adlandırılır. (Net satışlar – Satılan malların maliyeti).

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

Madde 807/Bölüm 9802 (Item 807/Chapter 9802) Ürünlerin ABD?de tasarlanıp ve kesilmesine, ihraç edilerek yabancı bir ülkede dikilmesine ve sonra da sadece katma değer üzerinden belirlenen gümrük vergileri ile ithal edilmesine olanak sağlayan ABD gümrük vergisi programındaki özel bir madde.

yönetim geliştirme teorileri (theories of management development) Müdürlerin kurum içerisinde geliştirdikleri yollar; uzmanlaşma yoluyla uzmanlık (ekspertiz) gelişimi ve/veya geniş iş tecrübesi yoluyla uzmanlığın gelişimi.

stoklama ya da tanıtım tenzilatları (stocking or introductory allowances) Perakende olarak ticaret yapan alıcıları belli başlı ürünleri ilk kez stoklama konusunda ikna etmek için imalatçılar tarafından kullanılan indirimler ve promosyonlar.

pazar odaklı (market-driven) Firmanın kapasitesine göre müşterilerinin karşılanmamış ihtiyaçlarını belirleyen ve değerlendiren ve daha sonra alışveriş yapan, üreten ve buna göre de pazarlayan bir firma.

eğitim (training) Spesifik ve önceden belirlenmiş sonuçların olabildiğince çabuk nasıl üretileceğini içeren oldukça kısa dönemli bir etkinlik.

geçiş ürün gamları (transition assortments) SKU başına daha makul sayıda birim paylaştırılmış olan ürün gamları, bireysel bir mağazanın ürün gamı ortalamada 6 ile 10 arasındadır.

müşteri odaklı yönetim sistemleri (customer-driven business systems) Müşterilerine ve müşterilerinin ihtiyaçlarını tatmin etmeye odaklanan şirketler.

mal tedarik maliyetleri (procurement costs) Malın elde edilmesi ile bağlantılı sipariş verme ve nakliye maliyetleri.

İadeler ve tenzilatlar (returns and allowances) Malın iade edilmesi ve paranın geri ödenmesi ya da müşterinin memnuniyetsizliği yüzünden fiyat ayarlaması sebebiyle satışın iptal edilmesi.

perakende satışa dayanan başlangıç fiyat artışı (initial markup based on retail) Perakendeciler tarafından tercih edilen hesaplama metodu.

teknolojinin uygulanması (implementation of technology) Rogers?a (1983) göre yeniliğin yayılması teorisinin iki aşamasından bir tanesi; teknoloji kullanılmaya başlandıkça ortaya çıkar.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.