Depo Eğitimi

Çok Elyaflılar Antlaşması (M-FA- Multi Fiber Agreement) Nedir? Ne demektir?

0

Çok Elyaflılar Antlaşması (M-FA- Multi Fiber Agreement) Nedir? Ne Demektir?

Çok Elyaflılar Antlaşması (M-FA- Multi Fiber Agreement) Nedir? Ne Demektir?, 50 kadar üye ülke arasındaki karşılıklı anlaşmalara dayanarak tekstil ve hazır giyim eşyalarındaki kotalar sistemi olarak faaliyet gösteren ticari düzenleme; gelişmiş ülkelerdeki tekstil ve hazır giyim endüstrilerini düşük ücretle işçi çalıştıran gelişmekte olan ülkelerden gelebilecek yüklü ithal mallarına karşı korumak için tasarlanmıştır.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan Çok Elyaflılar Antlaşması (M-FA- Multi Fiber Agreement) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı 50 kadar üye ülke arasındaki karşılıklı anlaşmalara dayanarak tekstil ve hazır giyim eşyalarındaki kotalar sistemi olarak faaliyet gösteren ticari düzenleme; gelişmiş ülkelerdeki tekstil ve hazır giyim endüstrilerini düşük ücretle işçi çalıştıran gelişmekte olan ülkelerden gelebilecek yüklü ithal mallarına karşı korumak için tasarlanmıştır.

Çok Elyaflılar Antlaşması (M-FA- Multi Fiber Agreement) sözlük anlamı 50 kadar üye ülke arasındaki karşılıklı anlaşmalara dayanarak tekstil ve hazır giyim eşyalarındaki kotalar sistemi olarak faaliyet gösteren ticari düzenleme; gelişmiş ülkelerdeki tekstil ve hazır giyim endüstrilerini düşük ücretle işçi çalıştıran gelişmekte olan ülkelerden gelebilecek yüklü ithal mallarına karşı korumak için tasarlanmıştır.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

ayarlanmış brüt kâr (adjusted gross margin) Mal tedarik maliyetleri ödendikten sonra geriye kalan gelirdir (brüt kâr – mal tedarik maliyetleri)

kariyer kodu (career code) Merchandising sınıflandırmasına göre hem içerisinde meslek sorumluluğu bulunan uzmanlaşma alanını hem de bu uzmanlaşma içindeki kariyer seviyesini temsil eden iki haneli sayı.

çeviklik (agility) Dinamik, bağlama özel, değişimi kabullenen ve büyümeye yönelik (Goldman, Nagel & Preiss, 1995); esnek tedarik ve dağıtım sistemleriyle birlikte bilgi odaklı karar verme gerektirir.

çoklu teslimat stratejisi (multiple delivery strategy) Bir başlangıç siparişine ve yeniden sipariş(ler)e dayanan belirli bir ürün gamının birden fazla seferde teslim edilmesi.

satış promosyonu (sales promotion) Toplam geliri artırmak için başvurulan bir pazarlama stratejisi.

altı aylık plan (six-month plan) Geleneksel mal dolar planları; her bir satış dönemi ve yılın her ayı için mal serileri ve ürün sınıflandırmalarının mevcut yatırım seviyelerini belirler.

veri güvenilirliği (data integrity) Gerçekliği doğru bir şekilde veren bilgi.

sıfıra sıfır envanter (zero to zero inventory) Mallar belirli bir satış dönemi için satın alınır ve satış dönemi boyunca satılamayan malların fiyatları indirimli satışlarda satılmak üzere düşürülür; indirimli satışlarda satılamayan mallar ise tasfiye edilir.

liste fiyatı (list price) İmalatçıların/toptan satıcıların kataloglarında ya da fiyat belgelerinde yer alan önerilen perakende satış fiyatı; ürünün değerinin nihai müşteri tarafından tahmin edilmesi; toptan satış fiyat yapısının temeli.

önerilen perakende satış fiyatı (suggested retail price) Liste fiyatı.

gümrük vergisi (tariff) İhracat veya ithalat malları üzerindeki vergiler.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply