Biymed Eğitim Telefon Numarası

Ekonomik sipariş miktarı (Economic order quantity) Nedir? Ne demektir?

0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Ekonomik sipariş miktarı (Economic order quantity) Nedir? Ne Demektir?

Ekonomik sipariş miktarı (Economic order quantity) Nedir? Ne Demektir?, Sipariş vermenin ve elde stok bulundurmanın toplam maliyetini en düşük (minimum) düzeyde gerçekleştiren sipariş miktarıdır.

Satınalma terimleri olarak kullanılan Ekonomik sipariş miktarı (Economic order quantity) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Sipariş vermenin ve elde stok bulundurmanın toplam maliyetini en düşük (minimum) düzeyde gerçekleştiren sipariş miktarıdır.

Ekonomik sipariş miktarı (Economic order quantity) sözlük anlamı Sipariş vermenin ve elde stok bulundurmanın toplam maliyetini en düşük (minimum) düzeyde gerçekleştiren sipariş miktarıdır.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

Tüketici hareketi (Consumerism) Bireyleri tüketici olarak sahip oldukları haklarını tehlikeye atacak uygulamalardan korumak amacıyla tasarlanmış ve hükümetler, işletmeler, sivil toplum kuruluşları ve benzeri bağımsız organizasyonlar tarafından yürütülen etkinliklerdir.

Perakendeci (Retailer) Nihai tüketicilere satış yapan aracı kişi ya da kuruluş.

Fikir liderleri (Opinion leaders) Belirli bir konu hakkında bilgiye ve uzmanlığa sahip olduğu kabul edilen ve fikirleri, tutumları, tercihleri ve eylemleri başkalarını etkileyen kişiler.

Stratejik ortaklık (Strategic partnership-alliances) Tarafların her iki tarafın da kârlılığını artırmak amacıyla anlamlı ve büyük yatırımlar yaptıkları uzun dönemli ilişki.

Çapa dükkân (Anchor store) Bir yerel alışveriş merkezinde bulunan ve müşteriler için bir çekim (cazibe) merkezi görevini yapan büyük, iyi bilinen bir perakende işletmesi.

Tüketim ürünleri (Consumer goods) Nihai tüketiciye satılan mallar ve hizmetler.

Pazarlama karması (Marketing mix) Pazarlama yöneticisinin kontrolünde olan ve hedef pazardan arzulanan tepkiyi elde etme amacıyla kullanılan pazarlama değişkenleri. Ürün, fiyat, yer ve tutundurma dörtlüsünü içeren stratejilerin birleşimidir.

Başabaş rekabet Sektördeki bir rakip firmanın lidere meydan okuduğu, onun yerini almayı hedeflediği strateji.

Komisyon (Commission) Satışların belirli bir yüzdesi gibi sabit bir formüle bağlanmış ücretlendirme.

Tüketici davranışı (Consumer behaviour) İçsel ve dışsal güçlerin insanların alışveriş etkinliklerini etkileme biçimi.

Ölçek ekonomisi (Scale economy) Bir perakendecinin büyüklüğünden ve iş hacminden dolayı elde ettiği maliyet avantajları.

Satınalma Eğitimi

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Share.

Leave A Reply