0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

firmanın davranış teorileri (behavioral theories of the firm) Nedir? Ne demektir?

0

firmanın davranış teorileri (behavioral theories of the firm) Nedir? Ne Demektir?

firmanın davranış teorileri (behavioral theories of the firm) Nedir? Ne Demektir?, Firmanın etkinliklerini açıklarken insan davranışlarının rolünü vurgular; kurumsal hedeflerin nasıl oluştuğu, stratejilerin nasıl ortaya çıktığı ve bu stratejiler ile kararlara nasıl ulaşıldığı gibi konularla ilgilenir.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan firmanın davranış teorileri (behavioral theories of the firm) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Firmanın etkinliklerini açıklarken insan davranışlarının rolünü vurgular; kurumsal hedeflerin nasıl oluştuğu, stratejilerin nasıl ortaya çıktığı ve bu stratejiler ile kararlara nasıl ulaşıldığı gibi konularla ilgilenir.

firmanın davranış teorileri (behavioral theories of the firm) sözlük anlamı Firmanın etkinliklerini açıklarken insan davranışlarının rolünü vurgular; kurumsal hedeflerin nasıl oluştuğu, stratejilerin nasıl ortaya çıktığı ve bu stratejiler ile kararlara nasıl ulaşıldığı gibi konularla ilgilenir.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

teminat mektubu (letter of credit) Alıcının talebi üzerine banka tarafından, satıcıya belli koşullara uymasına bağlı olarak ödeme yapılmasına izin veren yazılı belge; feshedilemez veya devredilebilir nitelikte olabilir.

başarı ölçüleri (measures of success) Bir şirket bünyesinde çalışan herhangi bir bireyin başarı seviyesini belirleyen kıstaslar.

hızlı yanıt (quick response-QR) Zaman odaklı rekabeti, çevikliği birleştiren ve tedarik sistemlerini, dağıtım sistemlerini ve müşteriye hizmeti daha iyi hale getirebilmek için çalışan bir iş stratejisi.

varış limanındaki maliyet (landed cost) Malların alıcının dağıtım merkezine teslim edilinceye kadar olan maliyeti.

mal/seri planlama (merchandise/line planning) Satış geçmişine, amaçlara ve tahminlere dayanan bütçelerin ve ürün gamı planlarının kombinasyonu; seri geliştirmenin iskeleti.

alıma açık miktar (open-to-buy) mal yatırımını satış donemi öncesinde ve satış donemi süresince kontrol etme aracı; teslim alınacak planlanmış mal eksi sipariş edilecek mal.

Dünya Ticaret Organizasyonu (World Trade Organization-WTO) Asıl amacı ticari bariyerleri azaltarak uluslar arası ticareti artırmak olan GATT?nin yerini alan dünya çapındaki ticari düzenleme organizasyonu.

mağaza içi alışveriş davranışı (in-store shopping behaviour) Durumsal faktörlerin, alışveriş niyetlerinin ve stok durumlarının mağaza içi satın alma kararlarını nasıl etkilediğine bakan bir davranış modeli (Kunz & Song,1996).

stil kağıdı (style sheet) Gümrük oranlarının ve kota sınıflandırmalarının tespit edilmesi için ürünleri gümrükte tanıtan belge; merchandiser girdisi de giysinin yapım ve kumaşıyla ilgili bilgi verilmesini sağlar.

sabit ürünler (staple goods) Merchandising çevrimi süresince devamlı olarak talep alan sınıflandırmalar; talep zamana bağlı değildir.

y-teorisi yönetim şekli (theory-y management style) Çok boyutlu haberleşmeyi, problem çözümünü ve yetki vermeyi kurumun her bir bölümünde bir araya getirir.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.