Depo Eğitimi

geliştirme paketi (development package) Nedir? Ne demektir?

0

geliştirme paketi (development package) Nedir? Ne Demektir?

geliştirme paketi (development package) Nedir? Ne Demektir?, Yaratıcı tasarım ve seri benimsenmesi süreçlerinin sonucu.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan geliştirme paketi (development package) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Yaratıcı tasarım ve seri benimsenmesi süreçlerinin sonucu.

geliştirme paketi (development package) sözlük anlamı Yaratıcı tasarım ve seri benimsenmesi süreçlerinin sonucu.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

güvenlik stoku (safety stock) yeniden verilen siparişler teslim alınıncaya kadar stoksuz kalma durumlarını önlemek için gerekli olan mevcut mal miktarı.

maliyet artı ek fiyat fiyatlandırması (cost-plus pricing) Satışa sunulan her bir ürünün belirli bir seviyedeki fiyat artışı olduğunun farkına varan fiyatlandırma süreci.

temel gelir beyanatları (basic income statements) gelir ölçümleri ve gelir değişiklikleri için bilgi sağlayan onbir temel unsuru içine alan belgeler.

seri benimseme (line adoption) Hangi mal gruplarının benimseneceği, seride hangi tasarımların tarz olarak seçileceği, model stokları, kâr marjları, fiyatlar ve her bir mal grubu için beklenen hacmi belirler.

kapalı uçlu sorular (close-ended questions) “Evet” ya da “hayır” diye cevaplanan ve cevaplarken müşterinin ayrıntılara girmesine fırsat vermeyen sorular.

planlanmış maliyet (planned cost) İmalatçı tarafından verilen toptan satış fiyatı ile ya da ürün geliştiricileri tarafından belirlenen fiyat.

esnek malzeme Kıyafet imalatında kullanılan ve insan vücudunun rahat bir şekilde hareket etmesini ve vücudu sarmasını sağlayan “yumuşak” malzemeler.

Çok Elyaflılar Antlaşması (M-FA- Multi Fiber Agreement) 50 kadar üye ülke arasındaki karşılıklı anlaşmalara dayanarak tekstil ve hazır giyim eşyalarındaki kotalar sistemi olarak faaliyet gösteren ticari düzenleme; gelişmiş ülkelerdeki tekstil ve hazır giyim endüstrilerini düşük ücretle işçi çalıştıran gelişmekte olan ülkelerden gelebilecek yüklü ithal mallarına karşı korumak için tasarlanmıştır.

daha iyi fiyat aralığı (better price range) Ürün sınıfı için ortalama fiyatlandırmadan daha fazlası, bir ürünün kalitesinin daha iyi olduğu ama özel tasarım olmadığı anlamına gelir; genellikle yüksek gelirli insanların gittiği departman mağazalarda ve tek tip ürün satan specialty mağazalarda kullanılır.

ayırt edilmiş ürünler (differentiated products) rakip firmalar tarafından üretilen ya da dağıtılan ürünlerin yanında ayırt edileilen ürünler.

müşteri yanıt sistemi (the customer response system-CRS) Müşterinin ne istediğini önceden belirlenmesi ve ürün gamının planlanması ile ürün gamındaki malların gerçekten müşteri odaklı olması böylece de müşteri istediği an istediği ürüne ulaşabilmesi.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.