0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

Giysi Alım Anlaşması (Garment purchase agreement-GPA) Nedir? Ne demektir?

0

Giysi Alım Anlaşması (Garment purchase agreement-GPA) Nedir? Ne Demektir?

Giysi Alım Anlaşması (Garment purchase agreement-GPA) Nedir? Ne Demektir?, Belirlenmiş miktardaki bir malı anlaşılan fiyattan, belirlenmiş zaman dilimi içerisinde ve belirlenmiş şart ve koşullarda satın almak için hazırlanan yasal sözleşme.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan Giysi Alım Anlaşması (Garment purchase agreement-GPA) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Belirlenmiş miktardaki bir malı anlaşılan fiyattan, belirlenmiş zaman dilimi içerisinde ve belirlenmiş şart ve koşullarda satın almak için hazırlanan yasal sözleşme.

Giysi Alım Anlaşması (Garment purchase agreement-GPA) sözlük anlamı Belirlenmiş miktardaki bir malı anlaşılan fiyattan, belirlenmiş zaman dilimi içerisinde ve belirlenmiş şart ve koşullarda satın almak için hazırlanan yasal sözleşme.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

perakendecilik (retailing) Nihai müşteriye malları ya da hizmeti satma işi.

imalatçı (manufacturer) Genellikle büyük miktarlarda ve işçi gücü ile elde ya da makinelerle üretim işinde olan bir kişi ya da şirket,

mal seçme konusunda yardımcı olma (merchandise selection assistance) Malı müşteriye gösterme ve fayda ve özelliklerini müşteriye anlatma.

öneri satışı (suggestion selling) İlişkili ürünler ve diğer mallar ile şatısın genişletilmesi.

pazar altı fiyatı (below-market price) Aynı ürün için rakiplerin sunduklarından daha düşük bir fiyat; normal fiyat artışından daha düşüşe dayanabilir.

Dünya Ticaret Organizasyonu (World Trade Organization-WTO) Asıl amacı ticari bariyerleri azaltarak uluslar arası ticareti artırmak olan GATT?nin yerini alan dünya çapındaki ticari düzenleme organizasyonu.

ürün gamı (assortment) Belirli zamanlarda sunulan seçenekler dizisi; genellikle serideki tarz, renk ve bedenle belirlenir (Glock & Kunz, 1995).

yönetim bölgesi (executive constituency) Genellikle işlevsel uzmanlaşma alanları/ bölgelerin başkanları ve mal sahibi/müdür ya da baş yetkili memur/başkandan oluşan bir hazır giyim firmasının yönetimi.

birim planları (unit plans) Geleneksel ürün gamı planı; satış dönemi içerisinde satışa hazır hale getirilen malların miktarı (birimi); ayrılan para miktarının ortalama mal fiyatına bölünmesi.

genel giderler/işletme gideri (overhead/operating expense) Satılan mal maliyeti ve mal tedarik maliyeti haricinde bir firmayı işletmek için gerekli olan maliyetler

geçiş fiyat aralığı (bridge price range) Daha iyi fiyat ile tasarımcı fiyatı arasındaki fiyatlandırma çeşitliliği; moda kıyafetlerinin bazı özellikleri; departman mağazalarında yer alan tasarımcı butiklerinde ve tasarımcının adını taşıyan ve tek tip ürün satan specialty mağazalarında rastlanır.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.