Depo Eğitimi

Karayip Ülkeleri Ticaret Ortaklığı Kanunu (Caribbean Basin Trade Partnership Act-CBTPA) Nedir? Ne demektir?

0

Karayip Ülkeleri Ticaret Ortaklığı Kanunu (Caribbean Basin Trade Partnership Act-CBTPA) Nedir? Ne Demektir?

Karayip Ülkeleri Ticaret Ortaklığı Kanunu (Caribbean Basin Trade Partnership Act-CBTPA) Nedir? Ne Demektir?, Amerika Birleşik Devletleri ve Karayib Ülkeleri arasındaki ticareti ilerletmek için 2000 yılında yürürlüğe giren ticari anlaşma.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan Karayip Ülkeleri Ticaret Ortaklığı Kanunu (Caribbean Basin Trade Partnership Act-CBTPA) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Amerika Birleşik Devletleri ve Karayib Ülkeleri arasındaki ticareti ilerletmek için 2000 yılında yürürlüğe giren ticari anlaşma.

Karayip Ülkeleri Ticaret Ortaklığı Kanunu (Caribbean Basin Trade Partnership Act-CBTPA) sözlük anlamı Amerika Birleşik Devletleri ve Karayib Ülkeleri arasındaki ticareti ilerletmek için 2000 yılında yürürlüğe giren ticari anlaşma.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

dahili ortaklık (internal partnering) Firmanın değişik bölgelerinden gelen elemanlarla oluşturulan çapraz işlevli takımlar kullanılarak firmanın verimliliğinin artırması açısından merchandising etkinliklerinin koordinasyonunun sağlanması.

merchandising takvimi (merchandising calendar) Belirli bir mal grubunun merchandising çevrimi ile bağlantılı ayları, merchandising çevrimi içerisindeki haftaları, mevsimsel olayları, satış ve geçiş dönemlerini, fiyatlandırma planını ve teslimat planını içeren çizelge.

kontraktör değerlendirmesi (contractor evaluation) Potansiyel bir kontraktörün kalite, maliyet, sevkıyatta güvenilirlik ve mali istikrar standartlarını yerine getirip getirmediğinin değerlendirilmesi.

firmanın davranış teorileri (behavioral theories of the firm) Firmanın etkinliklerini açıklarken insan davranışlarının rolünü vurgular; kurumsal hedeflerin nasıl oluştuğu, stratejilerin nasıl ortaya çıktığı ve bu stratejiler ile kararlara nasıl ulaşıldığı gibi konularla ilgilenir.

müşteri yanıt sistemi (the customer response system-CRS) Müşterinin ne istediğini önceden belirlenmesi ve ürün gamının planlanması ile ürün gamındaki malların gerçekten müşteri odaklı olması böylece de müşteri istediği an istediği ürüne ulaşabilmesi.

potansiyelin yeniden doğuşu (rebirth of potential) Bir kişinin hayatında yeni baştan başlamayı gerektiren radikal bir değişikliğe sebep olan olay.

satış döneminin sonlarına doğru sunulan indirim (late-selling-period discount) İmalatçının malzemeye yatırım yapmış olduğu durumlarda üretimi ve malların satışını uzatmak için kullanılan indirim.

mal sınıflandırması (merchandise classification) Bir mal kategorisi içindeki ürün grupları.

miktar indirimi (quantity discount) Satın alma hacminin yeterliliği ile ilişkili liste fiyatından yapılan düşüş; daha büyük ya da çoklu alımı teşvik eder.

kayıp satışlar (lost sales) Bir müşteri başka bir mağazaya giderse ya da alışveriş yapmaktan vazgeçerse ortaya çıkar.

maliyet (cost) Malları ya da hizmeti alabilmek için verilen değer; bir ürüne sahip olabilmek için yatırılan miktar.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.