0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

kişisel/gayri resmi/sosyal yaklaşım (personal/informal/social approach) Nedir? Ne demektir?

0

kişisel/gayri resmi/sosyal yaklaşım (personal/informal/social approach) Nedir? Ne Demektir?

kişisel/gayri resmi/sosyal yaklaşım (personal/informal/social approach) Nedir? Ne Demektir?, Müşteri satıcıya yaklaştıysa ya da müşteri aranıyorsa kullanılır; selamlama basit bir “merhaba” gibi ya da hava, işler, mal, müşterinin kıyafeti ya da müşterinin çocukları hakkında bir yorumdan oluşan olumlu bir ifadedir.

Satınalma terimleri olarak kullanılan kişisel/gayri resmi/sosyal yaklaşım (personal/informal/social approach) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Müşteri satıcıya yaklaştıysa ya da müşteri aranıyorsa kullanılır; selamlama basit bir “merhaba” gibi ya da hava, işler, mal, müşterinin kıyafeti ya da müşterinin çocukları hakkında bir yorumdan oluşan olumlu bir ifadedir.

kişisel/gayri resmi/sosyal yaklaşım (personal/informal/social approach) sözlük anlamı Müşteri satıcıya yaklaştıysa ya da müşteri aranıyorsa kullanılır; selamlama basit bir “merhaba” gibi ya da hava, işler, mal, müşterinin kıyafeti ya da müşterinin çocukları hakkında bir yorumdan oluşan olumlu bir ifadedir.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

fiyat sonlamaları (price endings) Bir fiyatın ya tek rakamla ya da çift rakamla bitmesi durumu.

FAS (free alongside the ship) Bir mal satın alma sözleşme koşulu; satıcı malların mülkiyetinin tedarikçi firmaya geçtiği yer olan rıhtıma kadar nakliyesini üstlenir; ürün taşıma masrafları tedarikçi firma tarafından karşılanır.

ön-yüz sistemleri (front-end systems) Merchandisingin planlama aşaması ile ilişkilidir ve kaynaklar belirlenmeden önce olur.

promosyon fiyatı (promotional price) İlave müşterilerin trafiğini artırıp, alışveriş yapmalarını sağlayarak toplam kârı artırmak için belirlenen fiyat.

ürün gamı hatası (assortment error) Ürün gamı faktörlerinin (hazır giyimde genellikle tarz, beden ve renk ) dağılımında planlanmış ve asıl talep arasındaki farkı.

başlangıç fiyat artışı (initial markup) Toptan satış fiyatı ile ilk fiyat arasındaki fark.

planlamış satışlar (planned sales) Mal bütçelerinin bir parçası olan daha önceki satışlara dayanan satışların tahmin edilmesi.

mağaza içi alışveriş davranışı (in-store shopping behaviour) Durumsal faktörlerin, alışveriş niyetlerinin ve stok durumlarının mağaza içi satın alma kararlarını nasıl etkilediğine bakan bir davranış modeli (Kunz & Song,1996).

potansiyel satışlar (potential sales) Müşteri alımı ertelerse ya da ürünlere göz atarsa gerçekleşir.

perakende mal maliyeti (retail merchandise cost) Toptan satış fiyatı eksi indirimler ve tenzilatlar; nakliye masrafını da içine alabilir.

perakende satışa dayanan başlangıç fiyat artışı (initial markup based on retail) Perakendeciler tarafından tercih edilen hesaplama metodu.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.