Depo Eğitimi

konşimento (bill of lading-B/L) Nedir? Ne demektir?

0

konşimento (bill of lading-B/L) Nedir? Ne Demektir?

konşimento (bill of lading-B/L) Nedir? Ne Demektir?, Taşımacı tarafından malların nakliyesinin kabul edildiğini gösteren makbuz.

Satınalma terimleri olarak kullanılan konşimento (bill of lading-B/L) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Taşımacı tarafından malların nakliyesinin kabul edildiğini gösteren makbuz.

konşimento (bill of lading-B/L) sözlük anlamı Taşımacı tarafından malların nakliyesinin kabul edildiğini gösteren makbuz.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

temel mal bütçesi (fundamental merchandise budget) Genişletilmiş mal bütçesinin temeli; bir önceki yıla ait satışlar, yüzde olarak artışlar ya da düşüşler, planlanmış satışlar, planlanmış eksilmeler, teslim alınacak mal, ilk fiyat ve birim sayısı.

x-teorisi yönetim şekli (theory-x management style) Üst-alt iletişimine bağlı olarak bir şirketi idare etme; çalışanların gerçekten çalışmak istemedikleri ya da çalışma motivasyonunun temel sebebinin para olduğu varsayımlarına dayanır.

her gün düşük fiyat politikası (everyday low pricing- EDLP) Müşterilerin dikkatini kendi yararlarına olacak adil fiyatlandırmaya çeken fiyatlandırma stratejisi.

ön-yüz sistemleri (front-end systems) Merchandisingin planlama aşaması ile ilişkilidir ve kaynaklar belirlenmeden önce olur.

moderate price range (makul fiyat aralığı) ürün sınıfının ortalama fiyatından satılan mallar; aynı zamanda makul fiyatın üst kısımları ya da makul fiyatın alt kısımları olarak da tanımlanır; genellikle departman ya da tek tip ürün satan specialty mağaza zincirlerinde kullanılır.

stil kağıdı (style sheet) Gümrük oranlarının ve kota sınıflandırmalarının tespit edilmesi için ürünleri gümrükte tanıtan belge; merchandiser girdisi de giysinin yapım ve kumaşıyla ilgili bilgi verilmesini sağlar.

firmanın davranış teorileri (behavioral theories of the firm) Firmanın etkinliklerini açıklarken insan davranışlarının rolünü vurgular; kurumsal hedeflerin nasıl oluştuğu, stratejilerin nasıl ortaya çıktığı ve bu stratejiler ile kararlara nasıl ulaşıldığı gibi konularla ilgilenir.

müşteri istekleri (customer wants) Müşterinin arzuladığı şey.

envanter planlamada yüzdelik değişim metodu (percentage variation method of planning inventory) Satışlardaki gerçek değişimlere göre stok seviyelerini ayarlama; temel/sabit ve moda/sezonsal mallar için kullanılabilir.

çoklu teslimat stratejisi (multiple delivery strategy) Bir başlangıç siparişine ve yeniden sipariş(ler)e dayanan belirli bir ürün gamının birden fazla seferde teslim edilmesi.

ilave fiyat artışı (additional markup) İlk fiyat ve premium fiyat arasındaki fark.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.