Depo Eğitimi

küreselleşme (globalization) Nedir? Ne demektir?

0

küreselleşme (globalization) Nedir? Ne Demektir?

küreselleşme (globalization) Nedir? Ne Demektir?, Ticari bakış açısı ile küreselleşme dünyadaki çeşitli yerleri pazar ve/veya mal üretmek ya da elde etmek için kaynak olarak görmektir.

Satınalma terimleri olarak kullanılan küreselleşme (globalization) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Ticari bakış açısı ile küreselleşme dünyadaki çeşitli yerleri pazar ve/veya mal üretmek ya da elde etmek için kaynak olarak görmektir.

küreselleşme (globalization) sözlük anlamı Ticari bakış açısı ile küreselleşme dünyadaki çeşitli yerleri pazar ve/veya mal üretmek ya da elde etmek için kaynak olarak görmektir.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

mal/seri geliştirme (merchandise/line development) Satışa sunulacak tarz, beden ve renkleri belirleme süreci; asıl malın seri planına uygulanması.

yönetim (management) Bütçe yapma, düzenleme ve kontrol etmektir.

öneri satışı (suggestion selling) İlişkili ürünler ve diğer mallar ile şatısın genişletilmesi.

alıma açık miktar (open-to-buy) mal yatırımını satış donemi öncesinde ve satış donemi süresince kontrol etme aracı; teslim alınacak planlanmış mal eksi sipariş edilecek mal.

ürün gamı planlaması (assortment planning) Belirli bir zamanda hazır olacak şekilde yapılan seçimlerin aralıklarını belirleme süreci.

standart sapma (standart deviation) Varyansın karekökünün ikiyle çarpılması; tahmin için kullanılan faydalı bir istatistiktir.

plan yapmak (make plan) Merchandiserlar satış artışlarına ve planlanmış satışlarına ulaştıkları zaman gelir beyanatının başarılı bir yıl geçirildiğini gösterir.

pazarlama bölgesi (marketing constituency) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine göre firmanın altı dahili bölgesinden birisi; bir şirketin pazarını belirlemek, şirketin imajını ve promosyonlarla da ürünlerini şekillendirmek ve güçlendirmek, satış fırsatlarını en iyi şekilde kullanmak ve anonim büyüme için alternatif stratejiler geliştirmek ile sorumludur.

uyulacak kuralları gösteren tüzükler (codes of conduct) Üretimde çalışan kişilerin haklarını korumaya yönelik adil ve sorumlu ticaret uygulamalarını öne çıkaran kurallar.

zamana dayalı rekabet (time-based competition) Zaman firmanın en önemli kaynağı olarak görülür.

başarı ölçüleri (measures of success) Bir şirket bünyesinde çalışan herhangi bir bireyin başarı seviyesini belirleyen kıstaslar.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.