0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

liderlik (leadership) Nedir? Ne demektir?

0

liderlik (leadership) Nedir? Ne Demektir?

liderlik (leadership) Nedir? Ne Demektir?, Yönlendirme, motive etme ve teşvik etmenin dahil olduğu yetkiyi belirtir (Kotter & Heskett, 1992).

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan liderlik (leadership) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Yönlendirme, motive etme ve teşvik etmenin dahil olduğu yetkiyi belirtir (Kotter & Heskett, 1992).

liderlik (leadership) sözlük anlamı Yönlendirme, motive etme ve teşvik etmenin dahil olduğu yetkiyi belirtir (Kotter & Heskett, 1992).

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

perakendeci (retailer) Nihai tüketiciye mal ve hizmet satan firma.

tedarik (sourcing) Belirlenmiş zaman aralığında teslim edilme şartıyla belirlenmiş kalite ve hizmet seviyesindeki malzeme, üretim ve bitmiş mallar için en iyi maliyeti sağlayan satıcıya karar verme.

Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği (Association of Southeast Asian Nations-ASEAN) Asya?da yer alan Brunei, Kamboçya, Endonezya, Laos, Malezya, Myanmar, Filipinler, Singapur, Tayland ve Vietnam ülkelerini içine alan ve 1977 yılında kurulan ticaret grubu.

maliyet fiyatından dolar bazında open-to-buy (dollar open-to-buy at cost) Pazarda toptan satış fiyatından harcanması planlanmış dolar miktarı.

vergiler ödenmeden önceki net kâr (net profit before taxes) Bir firmanın gelir vergisini ödeme figürü.

merchandising (merchandising) Fiyatlandırmaya, sınıflandırmaya, tarz belirlemeye ve zamanlamaya göre tanımlanmış hedef piyasalar için ürün serileri planlama, geliştirme ve sunma süreci (Glock & Kunz, 1995).

pazarlama bölgesi (marketing constituency) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine göre firmanın altı dahili bölgesinden birisi; bir şirketin pazarını belirlemek, şirketin imajını ve promosyonlarla da ürünlerini şekillendirmek ve güçlendirmek, satış fırsatlarını en iyi şekilde kullanmak ve anonim büyüme için alternatif stratejiler geliştirmek ile sorumludur.

geçiş fiyat aralığı (bridge price range) Daha iyi fiyat ile tasarımcı fiyatı arasındaki fiyatlandırma çeşitliliği; moda kıyafetlerinin bazı özellikleri; departman mağazalarında yer alan tasarımcı butiklerinde ve tasarımcının adını taşıyan ve tek tip ürün satan specialty mağazalarında rastlanır.

fiyatlandırma stratejisi (pricing strategy) Firmanın hedef müşterisine hitap etmek ve firmanın amaçlarını gerçekleştirmek üzere tasarlanan fiyatlandırma bileşenlerinin bir kombinasyonu.

alışveriş yapan kişinin niyetleri (shopper?s intentions) Alışveriş ziyaretinin amacı ile bağlantılıdır; ürün çeşidi ile bağlantılıdır ve üç şekli vardır: akılda belirli bir şey olması, akılda genel bir şey olması ve akılda herhangi bir şey olmaması (Song & Kunz, 1996).

maliyet, sigorta ve nakliye (cost, insurance, freight-CIF) Nakliye koşulu; mal gönderilir gönderilmez mülkiyet el değiştirir; faturalanmış maliyete mal maliyeti, sigorta ve nakliye de dahildir.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.