Depo Eğitimi

mağaza içi alışveriş davranışı (in-store shopping behaviour) Nedir? Ne demektir?

0

mağaza içi alışveriş davranışı (in-store shopping behaviour) Nedir? Ne Demektir?

mağaza içi alışveriş davranışı (in-store shopping behaviour) Nedir? Ne Demektir?, Durumsal faktörlerin, alışveriş niyetlerinin ve stok durumlarının mağaza içi satın alma kararlarını nasıl etkilediğine bakan bir davranış modeli (Kunz & Song,1996).

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan mağaza içi alışveriş davranışı (in-store shopping behaviour) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Durumsal faktörlerin, alışveriş niyetlerinin ve stok durumlarının mağaza içi satın alma kararlarını nasıl etkilediğine bakan bir davranış modeli (Kunz & Song,1996).

mağaza içi alışveriş davranışı (in-store shopping behaviour) sözlük anlamı Durumsal faktörlerin, alışveriş niyetlerinin ve stok durumlarının mağaza içi satın alma kararlarını nasıl etkilediğine bakan bir davranış modeli (Kunz & Song,1996).

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

fiyatlandırma stratejisi (pricing strategy) Firmanın hedef müşterisine hitap etmek ve firmanın amaçlarını gerçekleştirmek üzere tasarlanan fiyatlandırma bileşenlerinin bir kombinasyonu.

başlangıç teslimatı (initial delivery) Satış döneminin başında teslim edilen başlangıç siparişinin hepsi ya da bir kısmı.

tam hizmet (full service) Satış personeli birebir satış hizmetini ücretsiz hediye paketleme, tadilatlar, nakliye ve park alanının varlığı gibi müşteriye rahatlık sunan diğer kolaylıklarla birlikte müşteri hizmeti ortamında birleştirir.

kariyer seviyesi (career level) Kariyer ilerlemesindeki bir aşama.

küreselleşme (globalization) Ticari bakış açısı ile küreselleşme dünyadaki çeşitli yerleri pazar ve/veya mal üretmek ya da elde etmek için kaynak olarak görmektir.

envanterin brüt kâra getirisi (gross margin return on inventory-GMROI) Dolar bazında brüt kâr ile ortalama envanter yatırımı arasındaki ilişkiyi gösteren mali oran.

estetik yararlar (aesthetic benefits) Duyusal haz, güzellik, duyguların harekete geçirilmesi, yaratıcı ifade ve kimliği içine alır; zevk ve memnuniyet ile sonuçlanır (Fiore & Kimle, 1997).

perakendecilik (retailing) Nihai müşteriye malları ya da hizmeti satma işi.

hızlı indirim fiyatlandırması (quick markdown pricing) Kelepir (bargain) alışverişi yapanlar için yüksek değer sağlamağa yönelik tasarlanan bir fiyatlandırma stratejisi; yıllık birçok satış dönemi olan moda ve sezonsal mallar için kullanılır.

perakende satışa dayanan başlangıç fiyat artışı (initial markup based on retail) Perakendeciler tarafından tercih edilen hesaplama metodu.

uzmanlaşma teorisi (theory of specialization) Çalışanın sorumluluğu artar ve çalışanın belli bir alanda çok bilgili olmasına olanak verecek şekilde uzmanlaşma alanı daha odaklı bir hale gelir.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.