0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

mal maliyeti (merchandise cost) Nedir? Ne demektir?

0

mal maliyeti (merchandise cost) Nedir? Ne Demektir?

mal maliyeti (merchandise cost) Nedir? Ne Demektir?, Malları ya da hizmeti alabilmek için verilen değer ya da bir ürüne sahip olabilmek için yatırılan miktar.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan mal maliyeti (merchandise cost) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Malları ya da hizmeti alabilmek için verilen değer ya da bir ürüne sahip olabilmek için yatırılan miktar.

mal maliyeti (merchandise cost) sözlük anlamı Malları ya da hizmeti alabilmek için verilen değer ya da bir ürüne sahip olabilmek için yatırılan miktar.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

yüksek-düşük fiyatlandırma (high-low pricing) Müşteri trafiğini harekete geçirmek için periyodik ve bazen de çok sık görülen geçici fiyat indirimlerini içine alan fiyatlandırma stratejisi; promosyon fiyatlandırma olarak da adlandırılır.

satış fiyatı (selling price) Müşterinin bir ürün için ödediği fiyat; imalat sektöründeki toptan satış fiyatı; perakende sektöründe ilk fiyattan daha yüksek ya da daha düşük olabilir.

Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisi (Behavioral Theory Of The Apparel Firm-BTAF) Firmayı bazı ortak amaçları paylaşan çalışanların bir koalisyonu olarak görür; hazır giyim firması dahili bölgeler olarak da bilinen beş uzmanlaşma alanına bölünmüştür.

gümrük vergisi (tariff) İhracat veya ithalat malları üzerindeki vergiler.

teknik paket (technical package) Giysi Alım Anlaşması detaylı yapım, ölçüm, kalıplar ve işaretleyicileri tamamlayan ürün özellikleri.

satışı sonlandırma (closing the sale) Müşteriyi ürünü alma konusunda ikna etmek.

uzmanlaşma teorisi (theory of specialization) Çalışanın sorumluluğu artar ve çalışanın belli bir alanda çok bilgili olmasına olanak verecek şekilde uzmanlaşma alanı daha odaklı bir hale gelir.

mağaza içi alışveriş davranışı (in-store shopping behaviour) Durumsal faktörlerin, alışveriş niyetlerinin ve stok durumlarının mağaza içi satın alma kararlarını nasıl etkilediğine bakan bir davranış modeli (Kunz & Song,1996).

yönetim geliştirme teorileri (theories of management development) Müdürlerin kurum içerisinde geliştirdikleri yollar; uzmanlaşma yoluyla uzmanlık (ekspertiz) gelişimi ve/veya geniş iş tecrübesi yoluyla uzmanlığın gelişimi.

fiyat noktaları (price points) Fiyat serisini temsil eden belirlenmiş fiyatlar.

müşteri istekleri (customer wants) Müşterinin arzuladığı şey.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.