0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

mal/seri planlama (merchandise/line planning) Nedir? Ne demektir?

0

mal/seri planlama (merchandise/line planning) Nedir? Ne Demektir?

mal/seri planlama (merchandise/line planning) Nedir? Ne Demektir?, Satış geçmişine, amaçlara ve tahminlere dayanan bütçelerin ve ürün gamı planlarının kombinasyonu; seri geliştirmenin iskeleti.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan mal/seri planlama (merchandise/line planning) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Satış geçmişine, amaçlara ve tahminlere dayanan bütçelerin ve ürün gamı planlarının kombinasyonu; seri geliştirmenin iskeleti.

mal/seri planlama (merchandise/line planning) sözlük anlamı Satış geçmişine, amaçlara ve tahminlere dayanan bütçelerin ve ürün gamı planlarının kombinasyonu; seri geliştirmenin iskeleti.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

satış dönemi (selling period) Belirli bir ürün serisinin ya da ürün gamında yer alan malların satıldığı zaman dilimi.

envanter planlamada yüzdelik değişim metodu (percentage variation method of planning inventory) Satışlardaki gerçek değişimlere göre stok seviyelerini ayarlama; temel/sabit ve moda/sezonsal mallar için kullanılabilir.

sezonsal indirim (seasonal discount) Liste fiyatından satış dönemindeki alış zamanına bağlı olarak görülen eksilmelerdir; bir imalatçı ön satış döneminde, satış döneminin sonlarında ya da satış döneminin sonunda indirimler verebilir.

moda ürünler (fashion goods) Bir merchandising çevriminden bir diğerine tarzda değişiklik yapılması talep edilen mal sınıfları.

kurumsal piramitteki katmanlar (tiers in organizational pyramid) Malın planlanacağı davranış şeklini etkileyen kurumsal yapıdaki hiyerarşik seviyeler.

satışları planlarken kullanılan yüzdelik artışı ya da düşüş metodu (percent increase or decrease method of planning sales) Bir önceki yıl gerçekleşen satışlar artı bir miktar yüzdelik artış ya da düşüş.

yönetim bölgesi (executive constituency) Genellikle işlevsel uzmanlaşma alanları/ bölgelerin başkanları ve mal sahibi/müdür ya da baş yetkili memur/başkandan oluşan bir hazır giyim firmasının yönetimi.

stok-satış oranı metodu (inventory-to-sales ratio method) Bir merchandiserın aylık satışlarda elinde belli bir oranda mal bulundurması gerektiği esasına dayanan envanter planlama metodu; daha çok moda/sezonsal mallar için kullanılır.

algısal harita (perceptual map) Kavramlar arası ilişkilerin iki boyutlu diyagramı.

mal altsınıfları (merchandise subclasses) Sınıflar içerisindeki ürün grupları.

FOB (free on board) Mal satın alma sözleşmesinde kullanılan bir nakliye koşulu; FOB başlangıç ya da FOB fabrika mülkiyetin mallar nakliye aracına yüklenmesiyle el değiştirdiği anlamına gelir ve alıcı nakliye masraflarını üstlenir; FOB dağıtım merkezi ya da FOB mağaza mülkiyetin mallar yerlerine ulaştıktan sonra el değiştirdiği anlamına gelir ve alıcı nakliye masraflarını üstlenir.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.