Biymed Eğitim Telefon Numarası

mal sınıflandırması (merchandise classification) Nedir? Ne demektir?

0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

mal sınıflandırması (merchandise classification) Nedir? Ne Demektir?

mal sınıflandırması (merchandise classification) Nedir? Ne Demektir?, Bir mal kategorisi içindeki ürün grupları.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan mal sınıflandırması (merchandise classification) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Bir mal kategorisi içindeki ürün grupları.

mal sınıflandırması (merchandise classification) sözlük anlamı Bir mal kategorisi içindeki ürün grupları.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

kapalı uçlu sorular (close-ended questions) “Evet” ya da “hayır” diye cevaplanan ve cevaplarken müşterinin ayrıntılara girmesine fırsat vermeyen sorular.

harici koalisyonlar (external coalitions) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine (Kunz, 1995) göre, firmanın etkileşim içinde olduğu harici gruplar; rakipler, müşteriler, çalışanların aileleri, hissedarlar ve tedarikçiler.

fiyat indirimi desteği (markdown money) Perakendecilerin envanterlerini elden çıkarmak için gerekli olan fiyat indirimlerini telafi etmeleri için bazı satış kontratlarında yer alan bir indirim çeşidi.

mağaza içi alışveriş davranışı (in-store shopping behaviour) Durumsal faktörlerin, alışveriş niyetlerinin ve stok durumlarının mağaza içi satın alma kararlarını nasıl etkilediğine bakan bir davranış modeli (Kunz & Song,1996).

envanterin brüt kâra getirisi (gross margin return on inventory-GMROI) Dolar bazında brüt kâr ile ortalama envanter yatırımı arasındaki ilişkiyi gösteren mali oran.

kâr marjı (gross profit) “Brüt kâr”a bakın.

mal maliyeti (merchandise cost) Malları ya da hizmeti alabilmek için verilen değer ya da bir ürüne sahip olabilmek için yatırılan miktar.

ilk fiyat (first price) Orijinal perakende satış fiyatı; liste fiyatıyla ya da müşterinin fiyat etiketinde gördüğü fiyatla aynı olabileceği gibi farklı da olabilir; ilk fiyat perakende fiyat yapıları için temel fiyattır.

iki artı iki fiyatlandırma stratejisi (two plus two pricing) Bazı perakendeciler tarafından kullanılan bir ilave fiyat artışı çeşidi.

alıma açık miktar (open-to-buy) mal yatırımını satış donemi öncesinde ve satış donemi süresince kontrol etme aracı; teslim alınacak planlanmış mal eksi sipariş edilecek mal.

varsayımlar (assumptions) Doğru olduğuna inanılan ama doğruluğu tam olarak ispatlanmamış herhangi bir şey, kendisinden teorinin ayrıldığı dayanaklar.

Satınalma Eğitimi

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Share.

Leave A Reply