Biymed Akademi Kurumsal Eğitimler
Biymed Eğitim Telefon Numarası

mal/ürün serisi (merchandise/product line) Nedir? Ne demektir?

0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

mal/ürün serisi (merchandise/product line) Nedir? Ne Demektir?

mal/ürün serisi (merchandise/product line) Nedir? Ne Demektir?, Benzer ya da ilintili müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak, hedeflenen fiyat aralığı arasında satılabilecek ve benzer stratejilerle pazarlanan tarzların kombinasyonundan oluşur.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan mal/ürün serisi (merchandise/product line) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Benzer ya da ilintili müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak, hedeflenen fiyat aralığı arasında satılabilecek ve benzer stratejilerle pazarlanan tarzların kombinasyonundan oluşur.

mal/ürün serisi (merchandise/product line) sözlük anlamı Benzer ya da ilintili müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak, hedeflenen fiyat aralığı arasında satılabilecek ve benzer stratejilerle pazarlanan tarzların kombinasyonundan oluşur.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

envanter (inventory) Herhangi bir zamanda stokta bulunan mal.

birim (unit) Tek bir tane mal.

tahmin (forecasting) Mevcut trendlerle ilintili geçmişten gelen birçok faktöre ve çevresel faktörlere dayanarak geleceği tahmin etmek.

müşterinin itirazları (customer?s objections) Müşterinin mal, mağaza ve servis hakkında yaptığı olumsuz yorumlar.

merchandising (merchandising) Fiyatlandırmaya, sınıflandırmaya, tarz belirlemeye ve zamanlamaya göre tanımlanmış hedef piyasalar için ürün serileri planlama, geliştirme ve sunma süreci (Glock & Kunz, 1995).

Mal bütçesi (merchandise budget) Mal kategorisi ya da sınıflandırmasına göre planlanmış satışlar para yatırımı ve open-to-buy.

satış dönemi (selling period) Belirli bir ürün serisinin ya da ürün gamında yer alan malların satıldığı zaman dilimi.

gerçek zaman (real time) İçinde bulunulan zamanda yani “şu anda” olan şey.

merchandising (merchandising) Fiyatlandırmaya, sınıflandırmaya, tarz belirlemeye ve zamanlamaya göre tanımlanmış hedef piyasalar için ürün serileri planlama, geliştirme ve sunma süreci (Glock & Kunz, 1995).

tarz oluşturma (styling) Bir ürünün tipik ve ayırt edici görünüşü; aynı çeşit diğer ürünlerden farklı kılan özelliklerin kombinasyonu.

müşteri iadeleri ve tenzilatlar (customer returns and allowances) Malın iade edilmesi ve paranın geri ödenmesi ya da müşterinin memnuniyetsizliği yüzünden fiyat ayarlaması sebebiyle satışın iptal edilmesi.

Satınalma Eğitimi

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Share.

Leave A Reply