Depo Eğitimi

merchandising bölgesi (merchandising constituency) Nedir? Ne demektir?

0

merchandising bölgesi (merchandising constituency) Nedir? Ne Demektir?

merchandising bölgesi (merchandising constituency) Nedir? Ne Demektir?, Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine göre firmanın altı dahili bölgesinden birisi; müşterilerin hazır giyim hakkındaki tercihlerini firmanın geri kalan kısmı için yorumlamakla sorumludur; ürün serilerini planlamak, geliştirmek ve sunmak.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan merchandising bölgesi (merchandising constituency) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine göre firmanın altı dahili bölgesinden birisi; müşterilerin hazır giyim hakkındaki tercihlerini firmanın geri kalan kısmı için yorumlamakla sorumludur; ürün serilerini planlamak, geliştirmek ve sunmak.

merchandising bölgesi (merchandising constituency) sözlük anlamı Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine göre firmanın altı dahili bölgesinden birisi; müşterilerin hazır giyim hakkındaki tercihlerini firmanın geri kalan kısmı için yorumlamakla sorumludur; ürün serilerini planlamak, geliştirmek ve sunmak.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

mal maliyeti (merchandise cost) Malları ya da hizmeti alabilmek için verilen değer ya da bir ürüne sahip olabilmek için yatırılan miktar.

mevcut satışlar (current sales) Bir müşteri herhangi bir mal satın aldığı zaman ve mağaza bu satışı mevcut olarak tanımlanan zaman diliminde kaydettiği zaman ortaya çıkan satışlar; bir gün, bir hafta, bir ay ya da bir yıl olabilir.

promosyon fiyatı (promotional price) İlave müşterilerin trafiğini artırıp, alışveriş yapmalarını sağlayarak toplam kârı artırmak için belirlenen fiyat.

aşağıdan yukarı planlama (bottom-up planning) Müşteriyle ilişkisinin yakınlığına göre kurumda en düşük seviyedeki kişi ile başlayan mal planlaması.

premium fiyat (premium price) Pazar üstü fiyatına bakın.

envanter planlamada yüzdelik değişim metodu (percentage variation method of planning inventory) Satışlardaki gerçek değişimlere göre stok seviyelerini ayarlama; temel/sabit ve moda/sezonsal mallar için kullanılabilir.

tam zamanında (just-in-time–JIT) Bütün kurumların dahili etkinliklerinden ve harici değiş tokuş etkinliklerinden atık maddeleri temizlemeye odaklanmış bir iş felsefesidir (O?Neal & Bertrand, 1991).

doğru yanıt (accurate response) Tahminde bulunan kişilerin iyi bir şekilde önceden bildirdiklerine ya da bildirmediklerine karar vermek ve hatalı tahminlerin etkisini en aza indirmek için onların mal planlama süreçlerinin yeniden tasarımını yapmak (Fisher, Hammond, Obermeyer, & Raman, 1994, syf. 84).

müşteri odaklı yönetim sistemleri (customer-driven business systems) Müşterilerine ve müşterilerinin ihtiyaçlarını tatmin etmeye odaklanan şirketler.

yoğun değişim geçiren ürünler (change-intensive products) Moda ve sezonsal etkiler nedeniyle çok sık değişiklik geçiren ürünler.

her gün düşük fiyat politikası (everyday low pricing- EDLP) Müşterilerin dikkatini kendi yararlarına olacak adil fiyatlandırmaya çeken fiyatlandırma stratejisi.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.