0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

merchandising (merchandising) Nedir? Ne demektir?

0

merchandising (merchandising) Nedir? Ne Demektir?

merchandising (merchandising) Nedir? Ne Demektir?, Fiyatlandırmaya, sınıflandırmaya, tarz belirlemeye ve zamanlamaya göre tanımlanmış hedef piyasalar için ürün serileri planlama, geliştirme ve sunma süreci (Glock & Kunz, 1995).

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan merchandising (merchandising) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Fiyatlandırmaya, sınıflandırmaya, tarz belirlemeye ve zamanlamaya göre tanımlanmış hedef piyasalar için ürün serileri planlama, geliştirme ve sunma süreci (Glock & Kunz, 1995).

merchandising (merchandising) sözlük anlamı Fiyatlandırmaya, sınıflandırmaya, tarz belirlemeye ve zamanlamaya göre tanımlanmış hedef piyasalar için ürün serileri planlama, geliştirme ve sunma süreci (Glock & Kunz, 1995).

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

alıcı (buyer) Seri planlarını tamamlamak için genellikle tasarımcılara ait ve/veya markalı ürünleri satın alan, imalatçı ya da perakendeci bir firmanın çalışanı.

perakende satışa dayanan başlangıç fiyat artışı (initial markup based on retail) Perakendeciler tarafından tercih edilen hesaplama metodu.

özel etiket (private label) Bir tasarımcının ya da bir imalatçının değil bir perakendecinin kendi markasını taşıyan ürünler (Jernigan & Easterling, 1990. Syf. 565).

square foot başına düşen satış (sales per square foot) Belirli bir mağaza, sergi salonu ya da başka bir alan da square foot başına düşen para miktarı.

teslimat ve tahsis planları (delivery and allocation plans) Hangi malların nerede, ne zaman ve ne kadar bulunacağını belirleyen planlar.

portfolyo (portfolio) Bir kişinin kendisini potansiyel işverenine sunarken kullanacağı bir araç; fotoğraflar, çizimler, video kasetleri, stajyerlik etkinlikleri vb.

alışveriş yapan kişinin niyetleri (shopper?s intentions) Alışveriş ziyaretinin amacı ile bağlantılıdır; ürün çeşidi ile bağlantılıdır ve üç şekli vardır: akılda belirli bir şey olması, akılda genel bir şey olması ve akılda herhangi bir şey olmaması (Song & Kunz, 1996).

geçiş ürün gamları (transition assortments) SKU başına daha makul sayıda birim paylaştırılmış olan ürün gamları, bireysel bir mağazanın ürün gamı ortalamada 6 ile 10 arasındadır.

ürün gamı farklılığı indeksi (ADI) Ürün gamının mali üretkenliğe olan etkisinin bir göstergesi.

dolar bazında planlar (dollar plans) Mal bütçelerinin geleneksel şekli; departmanlara ya da mal kategorilerine dolar paylaşımı, satışa hazır hale getirilebilecek mal miktarını belirler ama performanstaki diğer gelişmeleri destekleyecek stratejilerin taslağını çizmez.

mal sınıflandırması (merchandise classification) Bir mal kategorisi içindeki ürün grupları.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.