0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

metrekare denklikleri (square meter equivalents-SEM) Nedir? Ne demektir?

0

metrekare denklikleri (square meter equivalents-SEM) Nedir? Ne Demektir?

metrekare denklikleri (square meter equivalents-SEM) Nedir? Ne Demektir?, Bir elbise veya elbise grubu yapmak için gereken kumaş miktarı.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan metrekare denklikleri (square meter equivalents-SEM) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Bir elbise veya elbise grubu yapmak için gereken kumaş miktarı.

metrekare denklikleri (square meter equivalents-SEM) sözlük anlamı Bir elbise veya elbise grubu yapmak için gereken kumaş miktarı.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

toptan satış pazarı (wholesale market) İmalatçıların serilerini perakende alıcılara gösterdikleri yer.

esnek malzeme Kıyafet imalatında kullanılan ve insan vücudunun rahat bir şekilde hareket etmesini ve vücudu sarmasını sağlayan “yumuşak” malzemeler.

A.B.D.-Kanada Serbest Ticaret Antlaşması (U.S./Canadian Free Trade Agreement) Amerika ve Kanada arasında 1988 yılında iki üye ülke arasındaki serbest ticareti ilerletmek için imzalanan serbest ticaret antlaşması.

yönetim geliştirme teorileri (theories of management development) Müdürlerin kurum içerisinde geliştirdikleri yollar; uzmanlaşma yoluyla uzmanlık (ekspertiz) gelişimi ve/veya geniş iş tecrübesi yoluyla uzmanlığın gelişimi.

müşteri istekleri (customer wants) Müşterinin arzuladığı şey.

pazarlama bölgesi (marketing constituency) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine göre firmanın altı dahili bölgesinden birisi; bir şirketin pazarını belirlemek, şirketin imajını ve promosyonlarla da ürünlerini şekillendirmek ve güçlendirmek, satış fırsatlarını en iyi şekilde kullanmak ve anonim büyüme için alternatif stratejiler geliştirmek ile sorumludur.

pazarlama kavramı (marketing concept) Harici koalisyonlarının, yani değişim ortakları özellikle de müşterilerinin, istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için yapılacak işleri ve etkinlikleri idare eden şirket felsefesi (Houston, 1986).

dolar bazında planlar (dollar plans) Mal bütçelerinin geleneksel şekli; departmanlara ya da mal kategorilerine dolar paylaşımı, satışa hazır hale getirilebilecek mal miktarını belirler ama performanstaki diğer gelişmeleri destekleyecek stratejilerin taslağını çizmez.

siparişe dayalı üretim (make-to-order) Satın alma emirleri alındıktan sonra ürünlerin üretilmesi.

maliyet, sigorta ve nakliye (cost, insurance, freight-CIF) Nakliye koşulu; mal gönderilir gönderilmez mülkiyet el değiştirir; faturalanmış maliyete mal maliyeti, sigorta ve nakliye de dahildir.

Avrupa Ticari Bloğu (Europe Trading Bloc) Doğu ve Batı Avrupa?da yer alan ülkeler.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.