0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

miktar indirimi (quantity discount) Nedir? Ne demektir?

0

miktar indirimi (quantity discount) Nedir? Ne Demektir?

miktar indirimi (quantity discount) Nedir? Ne Demektir?, Satın alma hacminin yeterliliği ile ilişkili liste fiyatından yapılan düşüş; daha büyük ya da çoklu alımı teşvik eder.

Satınalma terimleri olarak kullanılan miktar indirimi (quantity discount) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Satın alma hacminin yeterliliği ile ilişkili liste fiyatından yapılan düşüş; daha büyük ya da çoklu alımı teşvik eder.

miktar indirimi (quantity discount) sözlük anlamı Satın alma hacminin yeterliliği ile ilişkili liste fiyatından yapılan düşüş; daha büyük ya da çoklu alımı teşvik eder.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

ayırt edilmiş ürünler (differentiated products) rakip firmalar tarafından üretilen ya da dağıtılan ürünlerin yanında ayırt edileilen ürünler.

geliştirme paketi (development package) Yaratıcı tasarım ve seri benimsenmesi süreçlerinin sonucu.

kalıcı indirim (permanent markdown) Satılabilirliğe bağlı olarak malın değerindeki düşüşü gösteren fiyat indirimleri.

harici koalisyonlar (external coalitions) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine (Kunz, 1995) göre, firmanın etkileşim içinde olduğu harici gruplar; rakipler, müşteriler, çalışanların aileleri, hissedarlar ve tedarikçiler.

teslimatta nakit ödeme (cash on delivery-COD) Ödeme koşulu; indirim yapılmaz ve mallar teslim edildiğinde paranın tamamının nakit olarak ya da tasdikli çek ile ödenmesi gerektiği anlamına gelir.

transfer edilebilir beceriler (transferable skills) Farklı ortamlara uygulanabilen hayat tecrübelerinden kazanılan kabiliyetler.

ürün gamı boyutları (assortment dimensions) Geleneksel olarak kullanılan terimler ürün gamı genişliği ve derinliğidir; ölçülebilir ürün gamı boyutları arasında ürün gamı faktörleri, stok tutma birimleri (SKU), hacim ve ürün gamı çeşitlilikleri vardır.

müşteri ihtiyaçları (customer needs) Müşterinin ihtiyacı olan herhangi bir şey, mal çeşidi, tarz ve fiyat gibi; müşteriye cevap verme, sürat, bilgili eleman, doğruluk ve erişimin dahil olduğu müşteri hizmetleri.

kontraktör değerlendirmesi (contractor evaluation) Potansiyel bir kontraktörün kalite, maliyet, sevkıyatta güvenilirlik ve mali istikrar standartlarını yerine getirip getirmediğinin değerlendirilmesi.

miktar indirimi (quantity discount) Satın alma hacminin yeterliliği ile ilişkili liste fiyatından yapılan düşüş; daha büyük ya da çoklu alımı teşvik eder.

mal yaklaşımı (merchandise approach) Müşteri belirli bir mal üzerine odaklandığı zamanlarda kullanılan üç perakende müşteri yaklaşımından bir tanesi; selamlama genellikle sıradan bir “merhaba” ve mal hakkındaki yorumlardan oluşur.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.