0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

model stok (model stock) Nedir? Ne demektir?

0

model stok (model stock) Nedir? Ne Demektir?

model stok (model stock) Nedir? Ne Demektir?, Ürün gamı faktörlerine göre ürün gamında yer alan mallar için yapılan plan; ürün gamında her bir ürün gamı faktöründen ne kadar yer alacağını belirler.

Satınalma terimleri olarak kullanılan model stok (model stock) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Ürün gamı faktörlerine göre ürün gamında yer alan mallar için yapılan plan; ürün gamında her bir ürün gamı faktöründen ne kadar yer alacağını belirler.

model stok (model stock) sözlük anlamı Ürün gamı faktörlerine göre ürün gamında yer alan mallar için yapılan plan; ürün gamında her bir ürün gamı faktöründen ne kadar yer alacağını belirler.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

ürün gamı çeşitliliği (assortment variety) Ürün gamındaki toplam SKU sayısı.

kayıp satışlar (lost sales) Bir müşteri başka bir mağazaya giderse ya da alışveriş yapmaktan vazgeçerse ortaya çıkar.

çoklu teslimat stratejisi (multiple delivery strategy) Bir başlangıç siparişine ve yeniden sipariş(ler)e dayanan belirli bir ürün gamının birden fazla seferde teslim edilmesi.

mal maliyeti (merchandise cost) Malları ya da hizmeti alabilmek için verilen değer ya da bir ürüne sahip olabilmek için yatırılan miktar.

temel mal bütçesi (fundamental merchandise budget) Genişletilmiş mal bütçesinin temeli; bir önceki yıla ait satışlar, yüzde olarak artışlar ya da düşüşler, planlanmış satışlar, planlanmış eksilmeler, teslim alınacak mal, ilk fiyat ve birim sayısı.

özel etiket (private label) Bir tasarımcının ya da bir imalatçının değil bir perakendecinin kendi markasını taşıyan ürünler (Jernigan & Easterling, 1990. Syf. 565).

fatura ödeme koşulları (invoice payment terms) Faturalanmış maliyetin ne kadarının ve ne zaman perakendeci tarafından ödeneceğini belirleyen kurallar.

portfolyo (portfolio) Bir kişinin kendisini potansiyel işverenine sunarken kullanacağı bir araç; fotoğraflar, çizimler, video kasetleri, stajyerlik etkinlikleri vb.

satış noktası (point of sale-POS) Yazarkasa tarafından kaydedilen bilgi.

ürün gamı (assortment) Belirli zamanlarda sunulan seçenekler dizisi; genellikle serideki tarz, renk ve bedenle belirlenir (Glock & Kunz, 1995).

öğrenen kurum (learning organization) Devamlı gelişen bir kurum; çalışanlar bir sonraki mantıklı adımı belirler ve devam eden gelişmeleri başlatır.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.