Depo Eğitimi

müşteri iadeleri ve tenzilatlar (customer returns and allowances) Nedir? Ne demektir?

0

müşteri iadeleri ve tenzilatlar (customer returns and allowances) Nedir? Ne Demektir?

müşteri iadeleri ve tenzilatlar (customer returns and allowances) Nedir? Ne Demektir?, Malın iade edilmesi ve paranın geri ödenmesi ya da müşterinin memnuniyetsizliği yüzünden fiyat ayarlaması sebebiyle satışın iptal edilmesi.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan müşteri iadeleri ve tenzilatlar (customer returns and allowances) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Malın iade edilmesi ve paranın geri ödenmesi ya da müşterinin memnuniyetsizliği yüzünden fiyat ayarlaması sebebiyle satışın iptal edilmesi.

müşteri iadeleri ve tenzilatlar (customer returns and allowances) sözlük anlamı Malın iade edilmesi ve paranın geri ödenmesi ya da müşterinin memnuniyetsizliği yüzünden fiyat ayarlaması sebebiyle satışın iptal edilmesi.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

ürün gamı hatası (assortment error) Ürün gamı faktörlerinin (hazır giyimde genellikle tarz, beden ve renk ) dağılımında planlanmış ve asıl talep arasındaki farkı.

faturalanmış maliyet (billed cost) Liste fiyatı eksi faturada belirtilen miktar ve ticari iskontolar.

mal/seri planı (merchandise/line plan) Bütçelerin ve ürün gamı planlarının kombinasyonu; satış geçmişine, amaçlara ve tahminlere dayanır; seri geliştirmenin iskeletini oluşturur.

fatura üzerinde tarih tarihlemesi (date on invoice dating-DOI) Mal satın alma kontratlarında kullanılan bir terim; fatura ödemesi için normal ya da sıradan tarihleme biçimi olarak ele alınır.

ürün faydaları (product benefits) Ürünün müşteri için neler yapabileceği.

nakit indirimi (cash discount) İmzalanan kontratta belirlenen zamanda faturanın ödenmesini teşvik etmek için faturalanmış maliyet üzerinden yapılan indirim.

kalıcı indirim (permanent markdown) Satılabilirliğe bağlı olarak malın değerindeki düşüşü gösteren fiyat indirimleri.

uyarlanabilir birleşik kültür (adaptive corporate culture) Devamlı değişen müşteri fırsatlarının olduğu bir rekabet ortamında kâr elde edebilecek şekilde devam etme yeteneğine sahip olan kurumlar. (Goldman, Nagel ve Preiss, 1995).

müşteri istekleri (customer wants) Müşterinin arzuladığı şey.

kurumsal piramitteki katmanlar (tiers in organizational pyramid) Malın planlanacağı davranış şeklini etkileyen kurumsal yapıdaki hiyerarşik seviyeler.

gelir ölçümleri (income measurements) Belirli bir dönemde yapılan işten kazanılan gelirin farklı şekillerde tanımlanması; net satışlar, net satışlar, brüt kâr, işletme kârı ve net kâr.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.