Biymed Akademi Kurumsal Eğitimler
Biymed Eğitim Telefon Numarası

Pazar potansiyeli (Market potential) Nedir? Ne demektir?

0
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Pazar potansiyeli (Market potential) Nedir? Ne Demektir?

Pazar potansiyeli (Market potential) Nedir? Ne Demektir?, İncelenen pazarda beklenen toplam talep. Belirli bir dönemde, belirli bir düzeyde pazarlama aktivitesi ile belirli bir segmentte müşterilerin satın alabileceği toplam ürün miktarı.

Satınalma terimleri olarak kullanılan Pazar potansiyeli (Market potential) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı İncelenen pazarda beklenen toplam talep. Belirli bir dönemde, belirli bir düzeyde pazarlama aktivitesi ile belirli bir segmentte müşterilerin satın alabileceği toplam ürün miktarı.

Pazar potansiyeli (Market potential) sözlük anlamı İncelenen pazarda beklenen toplam talep. Belirli bir dönemde, belirli bir düzeyde pazarlama aktivitesi ile belirli bir segmentte müşterilerin satın alabileceği toplam ürün miktarı.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

Ödeme hesapları (Accounts payable) Stokta bulunan mallar nedeniyle tedarikçilere borçlu olunan paranın miktarı.

Geribildirim (Feedback) Bir kişinin kendisine gönderilen mesaja tepkisi, iletişim sürecinin başarısını sağlayan ayrılmaz bir parçasıdır.

Özellikli ürün mağazaları (Speciality store) Sınırlı sayıda ve genellikle birbirini tamamlayıcı nitelikte ürün kategorileri üzerinde yoğunlaşan ve üst düzeyde hizmet sunan mağazalardır.

Bölgesel pazarlama (Regional marketing) Belirli bir bölgenin insanlarının özel zevklerine, ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına odaklanarak satış yapmayı amaçlayan pazarlama anlayışı.

Yaşlanma Bir malın stokta bulunduğu sürenin uzunluğu.

Satış planı (Sales plan) Satış amaçlarının ve stratejilerinin biçimsel olarak ifadesidir.

Fikir liderleri (Opinion leaders) Belirli bir konu hakkında bilgiye ve uzmanlığa sahip olduğu kabul edilen ve fikirleri, tutumları, tercihleri ve eylemleri başkalarını etkileyen kişiler.

İtiraz – Objection Satın alma sürecinde bir müşteri adayının satın-alma kararı vermeye direnç göstermesidir.

Gerileme dönemi (Decline stage) Ürünlerin yaşam evrelerinden, satışın ve kârlılığın düşüş gösterdiği dördüncü ve sonuncu dönemdir.

Fiyat sabitleme (Price fixing) Bir ürün için perakende satış fiyatlarını ortak belirleme konusunda bir dağıtım kanalının üyeleri arasında varılan (gizli) anlaşmadır. Yasal ve etik olmayan bir uygulamadır.

Nakit iskontosu (Cash discount) Müşterilere nakit ve peşin ödemeleri karşılığında daha düşük fiyat uygulamak.

Satınalma Eğitimi

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Share.

Leave A Reply