Depo Eğitimi

pazar üstü fiyatı (above-market price) Nedir? Ne demektir?

0

pazar üstü fiyatı (above-market price) Nedir? Ne Demektir?

pazar üstü fiyatı (above-market price) Nedir? Ne Demektir?, Belirli bir ürün çeşidi için fiyat aralığının üst kısmında belirlenen fiyat; ilk fiyattaki ilave fiyat artışını ya da ortalamadan daha yüksek başlangıç fiyat artışını da içine alır.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan pazar üstü fiyatı (above-market price) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Belirli bir ürün çeşidi için fiyat aralığının üst kısmında belirlenen fiyat; ilk fiyattaki ilave fiyat artışını ya da ortalamadan daha yüksek başlangıç fiyat artışını da içine alır.

pazar üstü fiyatı (above-market price) sözlük anlamı Belirli bir ürün çeşidi için fiyat aralığının üst kısmında belirlenen fiyat; ilk fiyattaki ilave fiyat artışını ya da ortalamadan daha yüksek başlangıç fiyat artışını da içine alır.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

ürün gamı hatası (assortment error) Ürün gamı faktörlerinin (hazır giyimde genellikle tarz, beden ve renk ) dağılımında planlanmış ve asıl talep arasındaki farkı.

perakende mal maliyeti (retail merchandise cost) Toptan satış fiyatı eksi indirimler ve tenzilatlar; nakliye masrafını da içine alabilir.

eğitim geçmişi (educational background) Bir eğitim enstitüsünden alınmış dereceler ya da diğer örgün eğitimsel tecrübeler.

dengeli ürün gamları (balanced assortments) Belirli bir pazar için iyice planlanmış özel bir zevke hitap eden tarz, beden ve renk varyasyonları; müşterinin memnun olması ve merchandising amaçlarının yerine getirilmiş olması gerekir.

pazar altı fiyatı (below-market price) Aynı ürün için rakiplerin sunduklarından daha düşük bir fiyat; normal fiyat artışından daha düşüşe dayanabilir.

genel giderler/işletme gideri (overhead/operating expense) Satılan mal maliyeti ve mal tedarik maliyeti haricinde bir firmayı işletmek için gerekli olan maliyetler

mal tedarik maliyetleri (procurement costs) Malın elde edilmesi ile bağlantılı sipariş verme ve nakliye maliyetleri.

teknolojinin uygulanması (implementation of technology) Rogers?a (1983) göre yeniliğin yayılması teorisinin iki aşamasından bir tanesi; teknoloji kullanılmaya başlandıkça ortaya çıkar.

kontrat tarihlemesi (contract dating) Nakit indirimin ne zaman yapılacağını ve bir faturanın en son ne zaman ödeneceğini belirler.

brüt satışlar (gross sales) Bir firmanın mallarının ve servislerinin satışından elde ettiği dolar bazında toplam gelir.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply