0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

Pazarlama verimliliği (Marketing productivity) Nedir? Ne demektir?

0

Pazarlama verimliliği (Marketing productivity) Nedir? Ne Demektir?

Pazarlama verimliliği (Marketing productivity) Nedir? Ne Demektir?, Pazarlama performansının yapılan tüm maliyetlere oranlanması.

Satınalma terimleri olarak kullanılan Pazarlama verimliliği (Marketing productivity) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Pazarlama performansının yapılan tüm maliyetlere oranlanması.

Pazarlama verimliliği (Marketing productivity) sözlük anlamı Pazarlama performansının yapılan tüm maliyetlere oranlanması.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

Teslim Ürünün son alıcıya dağıtım kanalları vasıtasıyla ulaştırılmasıdır.

Ürün Satın-alma işlemlerinde satın alınan mal/hizmet veya fikirlerin sağladığı maddi veya manevi faydaların tümüdür.

Tek fiyat perakendeci (One-price retailer) Bütün ürünleri tek sabit bir fiyatla satışa sunan dükkan.

Tedarikçi (Vendor) Bir perakendecinin müşterilerine sattığı malları temin ettiği üretici veya toptancı firma.

Satınalma koşulları (Terms of purchase) Satıcıyla yapılan bir satınalma anlaşmasında söz konusu olabilecek indirimler, taşıma maliyetleri vb. koşullardır.

Pazar geliştirme stratejileri (Market growth strategies) Mevcut ürünleri yeni müşterilere satarak büyümeyi amaçlayan stratejiler.

Değer fiyatlama (value pricing) Ürünün değerinin rakip ürünlerin değerinden daha fazla olmasını sağlayacak bir fiyat belirleme. Ürünün yararlarını ve hizmeti artırırken eş anlı olarak fiyatları aşağıya çekme uygulaması

Yeni ürün (New product) Pazarlamayı yapan şirket için herhangi bir şekilde yenilik ifade eden ürün.

Ürün karması (Product mix) Bir firma tarafından pazara sunulan ürün hatlarının sayısıdır.

Drop Shipping Sıfır Stok Modeli olarak da bilinen bu satın-alma terimi, satış sonrası gerçekleştirilen lojistik işlemlerinin doğrudan tedarikçi tarafından yapılmasını konu alır. Maliyet hesaplamalarındaki net kâr da, satış fiyatı – alış fiyatı olarak bulunabilir. Büyük ve tanınmış e-ticaret sitelerinde bunun örneklerini görmek mümkündür.

Net satışlar (Net sales) İade edilen ürünlerin bedellerinin tamamı ödendikten sonra satıcının elinde geriye kalan satış kazançlarının toplamı.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.