0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

planlamış satışlar (planned sales) Nedir? Ne demektir?

0

planlamış satışlar (planned sales) Nedir? Ne Demektir?

planlamış satışlar (planned sales) Nedir? Ne Demektir?, Mal bütçelerinin bir parçası olan daha önceki satışlara dayanan satışların tahmin edilmesi.

Satınalma terimleri olarak kullanılan planlamış satışlar (planned sales) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Mal bütçelerinin bir parçası olan daha önceki satışlara dayanan satışların tahmin edilmesi.

planlamış satışlar (planned sales) sözlük anlamı Mal bütçelerinin bir parçası olan daha önceki satışlara dayanan satışların tahmin edilmesi.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

yeniliğin yayılması teorisi (theory of diffusion of innovation) Yenilik sürecini giriş ve uygulama olmak üzere iki ardışık kısma ayıran kurum içerisindeki yenilik benimseme model süreci (Rogers, 1983).

kapalı uçlu sorular (close-ended questions) “Evet” ya da “hayır” diye cevaplanan ve cevaplarken müşterinin ayrıntılara girmesine fırsat vermeyen sorular.

kariyer kodu (career code) Merchandising sınıflandırmasına göre hem içerisinde meslek sorumluluğu bulunan uzmanlaşma alanını hem de bu uzmanlaşma içindeki kariyer seviyesini temsil eden iki haneli sayı.

sınırlı hizmet (limited service) Self servis ve tam hizmetin bazı yönlerini bir araya toplar; müşterilerin malları kendilerinin seçmesini gerektirir.

kalıcı indirim (permanent markdown) Satılabilirliğe bağlı olarak malın değerindeki düşüşü gösteren fiyat indirimleri.

öğrenme (learning) Daha uzun süreli sonuçlar için öğrenim işinin sonucu (Barr &Tagg, 1995).

kariyer gelişimi (career development) Hayat boyu devam edecek, işle ilgili olanakları inceleme ve bir kişinin bilinçli olarak hayatında ne yapmak istediğine karar verme süreci (“Born Free.” A World of Options, 1978).

pazarlanabilir kombinasyon (marketable combination) Birçok işverenin ilgisini çeken belli bir bireyin öğrenim geçmişi, profesyonel tecrübeleri ve kişisel vasıflarının karışımı.

merchandising teknolojisi (merchandising technology) Bilgi teknolojisi ve telekomünikasyonun sosyal ve kültürel değeri yansıtacak şekilde ürün serilerinin planlama, geliştirme ve sunumuna sistematik olarak uygulanması.

estetik yararlar (aesthetic benefits) Duyusal haz, güzellik, duyguların harekete geçirilmesi, yaratıcı ifade ve kimliği içine alır; zevk ve memnuniyet ile sonuçlanır (Fiore & Kimle, 1997).

Malın stokta bulunma durumu (in-stock) Tarz, beden ve renk ile tanımlanan belirli stok tutma birimi (SKU), satın almak için hazırdır.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.