Depo Eğitimi

potansiyelin yeniden doğuşu (rebirth of potential) Nedir? Ne demektir?

0

potansiyelin yeniden doğuşu (rebirth of potential) Nedir? Ne Demektir?

potansiyelin yeniden doğuşu (rebirth of potential) Nedir? Ne Demektir?, Bir kişinin hayatında yeni baştan başlamayı gerektiren radikal bir değişikliğe sebep olan olay.

Satınalma terimleri olarak kullanılan potansiyelin yeniden doğuşu (rebirth of potential) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Bir kişinin hayatında yeni baştan başlamayı gerektiren radikal bir değişikliğe sebep olan olay.

potansiyelin yeniden doğuşu (rebirth of potential) sözlük anlamı Bir kişinin hayatında yeni baştan başlamayı gerektiren radikal bir değişikliğe sebep olan olay.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

kota kirası (quota rent) Belirli bir ülkeden belirli bir sınıf malın ithalatındaki kotanın aşılması durumunda bir firmanın kota satın alması; maliyeti belirli zamandaki pazar talebine bağlıdır.

sabit ürünler (staple goods) Merchandising çevrimi süresince devamlı olarak talep alan sınıflandırmalar; talep zamana bağlı değildir.

Malın stokta bulunma durumu (in-stock) Tarz, beden ve renk ile tanımlanan belirli stok tutma birimi (SKU), satın almak için hazırdır.

ürün gamı çeşitliliği (assortment variety) Ürün gamındaki toplam SKU sayısı.

Hazır Giyim Merchandising Sistemlerinin Sınıflandırılması (Taxonomy of the Apparel Merchandising Systems—TAMS) Merchandisingin unsurlarını tanımlayan ayrıntılı ve kapsamlı bir sistem.

yönetim bölgesi (executive constituency) Genellikle işlevsel uzmanlaşma alanları/ bölgelerin başkanları ve mal sahibi/müdür ya da baş yetkili memur/başkandan oluşan bir hazır giyim firmasının yönetimi.

küreselleşme (globalization) Ticari bakış açısı ile küreselleşme dünyadaki çeşitli yerleri pazar ve/veya mal üretmek ya da elde etmek için kaynak olarak görmektir.

yükleme (loading) Mal satın alma kontratlarında kullanılan bir terim; aynı indirim oranının tüm faturalarda uygulanması için faturalanmış maliyeti ayarlamak

alışveriş yapan kişinin niyetleri (shopper?s intentions) Alışveriş ziyaretinin amacı ile bağlantılıdır; ürün çeşidi ile bağlantılıdır ve üç şekli vardır: akılda belirli bir şey olması, akılda genel bir şey olması ve akılda herhangi bir şey olmaması (Song & Kunz, 1996).

dahili ortaklık (internal partnering) Firmanın değişik bölgelerinden gelen elemanlarla oluşturulan çapraz işlevli takımlar kullanılarak firmanın verimliliğinin artırması açısından merchandising etkinliklerinin koordinasyonunun sağlanması.

elektronik veri değişimi (electronic data interchange-EDI) Satış bilgileri, satın alma emirleri ya da standart bir formattaki faturalar gibi ticari belgelerin bilgisayardan bilgisayara iletilmesi.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.