0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

sabit ürünler (staple goods) Nedir? Ne demektir?

0

sabit ürünler (staple goods) Nedir? Ne Demektir?

sabit ürünler (staple goods) Nedir? Ne Demektir?, Merchandising çevrimi süresince devamlı olarak talep alan sınıflandırmalar; talep zamana bağlı değildir.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan sabit ürünler (staple goods) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Merchandising çevrimi süresince devamlı olarak talep alan sınıflandırmalar; talep zamana bağlı değildir.

sabit ürünler (staple goods) sözlük anlamı Merchandising çevrimi süresince devamlı olarak talep alan sınıflandırmalar; talep zamana bağlı değildir.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

ticari sistemler (commercial systems) Bilgisayar yazılım şirketlerinden ve danışman şirketlerden satın alınabilen bilgisayar programları.

Hazır Giyim Merchandising Sistemlerinin Sınıflandırılması (Taxonomy of the Apparel Merchandising Systems—TAMS) Merchandisingin unsurlarını tanımlayan ayrıntılı ve kapsamlı bir sistem.

Dünya Çapında Güvenilir Hazır Giyim Üretimi (Worldwide Responsible Apparel Production-WRAP) Şimdilerde Amerikan Hazır Giyim ve Ayakkabı Derneği olarak adlandırılan Amerikan Hazır Giyim İmalatçıları Derneği, dünyanın her tarafında kabul edilmiş olan uyulacak kuralları gösteren bir tüzük ve üretim imkanlarının onaylanması sistemi ortaya koyan diye bir sertifika programı.

esnek malzeme Kıyafet imalatında kullanılan ve insan vücudunun rahat bir şekilde hareket etmesini ve vücudu sarmasını sağlayan “yumuşak” malzemeler.

ürün geliştirme (product development) Ürünlerin hizmet verebilir, üretilebilir, satılabilir ve kâr getirebilir olması için tasarlanması ve mühendislik işlemlerinden geçirilmesidir (Glock ve Kunz, 1995).

tasfiye fiyatı (liquidation price) Aracı fiyatına bakın.

Dünya Ticaret Organizasyonu (World Trade Organization-WTO) Asıl amacı ticari bariyerleri azaltarak uluslar arası ticareti artırmak olan GATT?nin yerini alan dünya çapındaki ticari düzenleme organizasyonu.

başarı ölçüleri (measures of success) Bir şirket bünyesinde çalışan herhangi bir bireyin başarı seviyesini belirleyen kıstaslar.

merchandising takvimi (merchandising calendar) Belirli bir mal grubunun merchandising çevrimi ile bağlantılı ayları, merchandising çevrimi içerisindeki haftaları, mevsimsel olayları, satış ve geçiş dönemlerini, fiyatlandırma planını ve teslimat planını içeren çizelge.

küreselleşme (globalization) Ticari bakış açısı ile küreselleşme dünyadaki çeşitli yerleri pazar ve/veya mal üretmek ya da elde etmek için kaynak olarak görmektir.

ürün gamı faktörleri (assortment factors) Bir ürünü belirlemek ve tanımlamak için kullanılan özelliklerini tanımlayan boyutlar; genellikle tarz, beden ve renk.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.