0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

satılan malların maliyeti (cost of goods sold) Nedir? Ne demektir?

0

satılan malların maliyeti (cost of goods sold) Nedir? Ne Demektir?

satılan malların maliyeti (cost of goods sold) Nedir? Ne Demektir?, Firmanın satılan malı elde etmek ya da üretmek için ödediği para miktarıdır. (satışa hazır mal maliyeti eksi geriye kalan envanterin maliyet değeri).

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan satılan malların maliyeti (cost of goods sold) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Firmanın satılan malı elde etmek ya da üretmek için ödediği para miktarıdır. (satışa hazır mal maliyeti eksi geriye kalan envanterin maliyet değeri).

satılan malların maliyeti (cost of goods sold) sözlük anlamı Firmanın satılan malı elde etmek ya da üretmek için ödediği para miktarıdır. (satışa hazır mal maliyeti eksi geriye kalan envanterin maliyet değeri).

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

sabit ürünler (staple goods) Merchandising çevrimi süresince devamlı olarak talep alan sınıflandırmalar; talep zamana bağlı değildir.

tam hizmet (full service) Satış personeli birebir satış hizmetini ücretsiz hediye paketleme, tadilatlar, nakliye ve park alanının varlığı gibi müşteriye rahatlık sunan diğer kolaylıklarla birlikte müşteri hizmeti ortamında birleştirir.

dinamik merchandising süreci (dynamic merchandising process) Sürekli olarak yeni bilgi katan ürün serilerinin planlaması, geliştirilmesi ve sunumu.

çift rakamla biten dolar bazında fiyatlandırmalar (even-dollar endings) Fiyatlarda çift rakamlı ücretler kullanan bir fiyatlandırma sistemi; bu fiyatlandırma sistemi hazır giyimde genel olarak daha iyi, geçiş ve tasarım malları için kullanılır.

merchandising ve işletme oranlarını (merchandising and operating ratios) Gelir beyanatında yer alan net satışların yüzdesi olan gösterilen oranlar.

teslim alınacak mal (merchandise to receive) Planlanmış satışlara ulaşılabilmesi için perakende seviyede teslim alınacak ürünler; dolar, birim ya da SKU bazında ölçülebilir.

dağıtım (distributing) Malı teslim alma, sınıflandırma, paylaştırma, seçme ve nakletme süreci.

stok tutma birimi (stock keeping unit-SKU) Mal planlaması ya da envanter amaçları için birim seviyesinde ürün belirlenmesi; genellikle tarz, beden ve renk kombinasyonunu temsil eder.

dinamik merchandising süreci (dynamic merchandising process) Sürekli olarak yeni bilgi katan ürün serilerinin planlaması, geliştirilmesi ve sunumu.

yeniden sipariş (reorder) Daha önceden stoklanmış malı yenileme talebi.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.