Depo Eğitimi

satış hedefleri (sales goals) Nedir? Ne demektir?

0

satış hedefleri (sales goals) Nedir? Ne Demektir?

satış hedefleri (sales goals) Nedir? Ne Demektir?, Belirlenmiş bir süre içinde hedef pazara satılması beklenen mal ya da hizmet.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan satış hedefleri (sales goals) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Belirlenmiş bir süre içinde hedef pazara satılması beklenen mal ya da hizmet.

satış hedefleri (sales goals) sözlük anlamı Belirlenmiş bir süre içinde hedef pazara satılması beklenen mal ya da hizmet.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

eğitim geçmişi (educational background) Bir eğitim enstitüsünden alınmış dereceler ya da diğer örgün eğitimsel tecrübeler.

kontraktör değerlendirmesi (contractor evaluation) Potansiyel bir kontraktörün kalite, maliyet, sevkıyatta güvenilirlik ve mali istikrar standartlarını yerine getirip getirmediğinin değerlendirilmesi.

self servis (self service) Müşterinin kendi satış hizmetini kendisinin yapması.

seri benimseme (line adoption) Hangi mal gruplarının benimseneceği, seride hangi tasarımların tarz olarak seçileceği, model stokları, kâr marjları, fiyatlar ve her bir mal grubu için beklenen hacmi belirler.

alıcı (buyer) Seri planlarını tamamlamak için genellikle tasarımcılara ait ve/veya markalı ürünleri satın alan, imalatçı ya da perakendeci bir firmanın çalışanı.

fiyat indirimi desteği (markdown money) Perakendecilerin envanterlerini elden çıkarmak için gerekli olan fiyat indirimlerini telafi etmeleri için bazı satış kontratlarında yer alan bir indirim çeşidi.

etkin fiyatlandırma (penetration pricing) Pazar payını artırırken müşterinin kafasındaki değer imajını saptamak için tasarlanan fiyatlandırma stratejisi.

sabit ürünler (staple goods) Merchandising çevrimi süresince devamlı olarak talep alan sınıflandırmalar; talep zamana bağlı değildir.

dengeli ürün gamları (balanced assortments) Belirli bir pazar için iyice planlanmış özel bir zevke hitap eden tarz, beden ve renk varyasyonları; müşterinin memnun olması ve merchandising amaçlarının yerine getirilmiş olması gerekir.

çift rakamla biten dolar bazında fiyatlandırmalar (even-dollar endings) Fiyatlarda çift rakamlı ücretler kullanan bir fiyatlandırma sistemi; bu fiyatlandırma sistemi hazır giyimde genel olarak daha iyi, geçiş ve tasarım malları için kullanılır.

alıma açık miktar (open-to-buy) mal yatırımını satış donemi öncesinde ve satış donemi süresince kontrol etme aracı; teslim alınacak planlanmış mal eksi sipariş edilecek mal.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.