Depo Eğitimi

satış noktası (point of sale-POS) Nedir? Ne demektir?

0

satış noktası (point of sale-POS) Nedir? Ne Demektir?

satış noktası (point of sale-POS) Nedir? Ne Demektir?, Yazarkasa tarafından kaydedilen bilgi.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan satış noktası (point of sale-POS) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Yazarkasa tarafından kaydedilen bilgi.

satış noktası (point of sale-POS) sözlük anlamı Yazarkasa tarafından kaydedilen bilgi.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

arka yüz sistemleri (back-end systems) Envanter yönetim aşaması ile alakalıdır; kaynaklar belirlendikten sonra yer alır.

ürün gamı farklılığı (assortment diversity) Ürün gamı hacmi ve ürün gamı çeşitliliği arasında ortaya çıkabilecek ilişki aralığı; bir ürün gamındaki toplam birim sayısı (ürün gamı hacmi) ile aynı ürün gamındaki SKU sayısının (ürün gamı çeşitliliği) bir kombinasyonu.

ürün gamı hatası (assortment error) Ürün gamı faktörlerinin (hazır giyimde genellikle tarz, beden ve renk ) dağılımında planlanmış ve asıl talep arasındaki farkı.

seri benimseme (line adoption) Hangi mal gruplarının benimseneceği, seride hangi tasarımların tarz olarak seçileceği, model stokları, kâr marjları, fiyatlar ve her bir mal grubu için beklenen hacmi belirler.

tezgah numunesi (counter sample) Kontraktör tarafından yapılan prototip kıyafetin bir kopyası.

gelir ölçümleri (income measurements) Belirli bir dönemde yapılan işten kazanılan gelirin farklı şekillerde tanımlanması; net satışlar, net satışlar, brüt kâr, işletme kârı ve net kâr.

indirim yüzdesi (percent markdown) Net satış yüzdesi olarak hesaplanan indirim miktarı

geçici fiyat indirimi (temporary markdown) Satış promosyonu için fiyat düşürme; satış döneminin sonunda fiyat indirimi iptal edilebilir.

mal/seri sunumu (merchandise/line presentation) Seriyi değerlendirmek ve göze çarpıcı ve satılabilir bir hale getirmek için gerekli olan süreç.

mal tedarik maliyetleri (procurement costs) Malın elde edilmesi ile bağlantılı sipariş verme ve nakliye maliyetleri.

hızlı yanıt bölgesi (quick response constituency) Hazır Giyim firmalarının Davranış Teorisine göre uzmanlaşma alanlarından bir tanesi.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply