Depo Eğitimi

satışlar (sales) Nedir? Ne demektir?

0

satışlar (sales) Nedir? Ne Demektir?

satışlar (sales) Nedir? Ne Demektir?, Malların mülkiyetinin transferinden elde edilen para.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan satışlar (sales) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Malların mülkiyetinin transferinden elde edilen para.

satışlar (sales) sözlük anlamı Malların mülkiyetinin transferinden elde edilen para.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

fiyat (price) Bir ürünün değişimi için istenen ya da alınan miktar.

dahili ortaklık (internal partnering) Firmanın değişik bölgelerinden gelen elemanlarla oluşturulan çapraz işlevli takımlar kullanılarak firmanın verimliliğinin artırması açısından merchandising etkinliklerinin koordinasyonunun sağlanması.

sezonsal indirim (seasonal discount) Liste fiyatından satış dönemindeki alış zamanına bağlı olarak görülen eksilmelerdir; bir imalatçı ön satış döneminde, satış döneminin sonlarında ya da satış döneminin sonunda indirimler verebilir.

mal kategorileri (merchandise categories) Toplam mal karışımının önemli bileşenleri.

dolar bazında planlar (dollar plans) Mal bütçelerinin geleneksel şekli; departmanlara ya da mal kategorilerine dolar paylaşımı, satışa hazır hale getirilebilecek mal miktarını belirler ama performanstaki diğer gelişmeleri destekleyecek stratejilerin taslağını çizmez.

temel mal bütçesi (fundamental merchandise budget) Genişletilmiş mal bütçesinin temeli; bir önceki yıla ait satışlar, yüzde olarak artışlar ya da düşüşler, planlanmış satışlar, planlanmış eksilmeler, teslim alınacak mal, ilk fiyat ve birim sayısı.

siparişe dayalı üretim (make-to-order) Satın alma emirleri alındıktan sonra ürünlerin üretilmesi.

ortak ürün geliştirme (joint product development) QR ortamında merchandisingin ana bileşenidir; seri konseptini geliştirmek, seri gidişatını belirlemek ve ürünleri geliştirmek için perakende merchandiserların imalatçı merchandiserlar ve tasarımcılarla birlikte çalışması.

Hazır Giyim Merchandising Sistemlerinin Sınıflandırılması (Taxonomy of the Apparel Merchandising Systems—TAMS) Merchandisingin unsurlarını tanımlayan ayrıntılı ve kapsamlı bir sistem.

matris alımı (matrix buying) Kendi seri geliştirme süreçlerinin etkinliğini artırmak için birçok büyük perakendecinin kullandığı araç; merchandising grubu en iyi ve/veya en baskın tedarikçilerini belirler ve her bir mal sınıflandırması için tercih edilen satıcıların matrisini çıkarır.

miktar indirimi (quantity discount) Satın alma hacminin yeterliliği ile ilişkili liste fiyatından yapılan düşüş; daha büyük ya da çoklu alımı teşvik eder.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply