Depo Eğitimi

sezonsal mallar (seasonal goods) Nedir? Ne demektir?

0

sezonsal mallar (seasonal goods) Nedir? Ne Demektir?

sezonsal mallar (seasonal goods) Nedir? Ne Demektir?, Etnik ve kültürel gelenekler, mevsimsel olaylar ve hava durumundaki değişiklikler gibi takvim yılıyla alakalı faktörlerin kombinasyonuna bağlı olarak değişiklik gerektirebilen sınıflandırma.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan sezonsal mallar (seasonal goods) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Etnik ve kültürel gelenekler, mevsimsel olaylar ve hava durumundaki değişiklikler gibi takvim yılıyla alakalı faktörlerin kombinasyonuna bağlı olarak değişiklik gerektirebilen sınıflandırma.

sezonsal mallar (seasonal goods) sözlük anlamı Etnik ve kültürel gelenekler, mevsimsel olaylar ve hava durumundaki değişiklikler gibi takvim yılıyla alakalı faktörlerin kombinasyonuna bağlı olarak değişiklik gerektirebilen sınıflandırma.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

maliyet, sigorta ve nakliye (cost, insurance, freight-CIF) Nakliye koşulu; mal gönderilir gönderilmez mülkiyet el değiştirir; faturalanmış maliyete mal maliyeti, sigorta ve nakliye de dahildir.

fiyat sonlamaları (price endings) Bir fiyatın ya tek rakamla ya da çift rakamla bitmesi durumu.

alıcı (buyer) Seri planlarını tamamlamak için genellikle tasarımcılara ait ve/veya markalı ürünleri satın alan, imalatçı ya da perakendeci bir firmanın çalışanı.

kalıcı indirim (permanent markdown) Satılabilirliğe bağlı olarak malın değerindeki düşüşü gösteren fiyat indirimleri.

etkileşimli planlama (interactive planning) Firmanın bütün bölgelerinden alınan bilgilerle ortaya çıkan bir takım çalışması etkinliği; yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarı sistemlerinin bir karışımı.

satış (selling) Malın mülkiyetinin değişme süreci.

esnek malzeme Kıyafet imalatında kullanılan ve insan vücudunun rahat bir şekilde hareket etmesini ve vücudu sarmasını sağlayan “yumuşak” malzemeler.

satışları planlarken kullanılan yüzdelik artışı ya da düşüş metodu (percent increase or decrease method of planning sales) Bir önceki yıl gerçekleşen satışlar artı bir miktar yüzdelik artış ya da düşüş.

pazar altı fiyatı (below-market price) Aynı ürün için rakiplerin sunduklarından daha düşük bir fiyat; normal fiyat artışından daha düşüşe dayanabilir.

dengeli ürün gamları (balanced assortments) Belirli bir pazar için iyice planlanmış özel bir zevke hitap eden tarz, beden ve renk varyasyonları; müşterinin memnun olması ve merchandising amaçlarının yerine getirilmiş olması gerekir.

yağmacı fiyatlandırma (predatory pricing) Rekabeti ortadan kaldırmak için malları yasal olmayan şekilde çok düşük bir fiyat artışıyla ya da mal maliyetinin altında satmak.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.