0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

sıfıra sıfır envanter (zero to zero inventory) Nedir? Ne demektir?

0

sıfıra sıfır envanter (zero to zero inventory) Nedir? Ne Demektir?

sıfıra sıfır envanter (zero to zero inventory) Nedir? Ne Demektir?, Mallar belirli bir satış dönemi için satın alınır ve satış dönemi boyunca satılamayan malların fiyatları indirimli satışlarda satılmak üzere düşürülür; indirimli satışlarda satılamayan mallar ise tasfiye edilir.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan sıfıra sıfır envanter (zero to zero inventory) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Mallar belirli bir satış dönemi için satın alınır ve satış dönemi boyunca satılamayan malların fiyatları indirimli satışlarda satılmak üzere düşürülür; indirimli satışlarda satılamayan mallar ise tasfiye edilir.

sıfıra sıfır envanter (zero to zero inventory) sözlük anlamı Mallar belirli bir satış dönemi için satın alınır ve satış dönemi boyunca satılamayan malların fiyatları indirimli satışlarda satılmak üzere düşürülür; indirimli satışlarda satılamayan mallar ise tasfiye edilir.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

geçiş fiyat aralığı (bridge price range) Daha iyi fiyat ile tasarımcı fiyatı arasındaki fiyatlandırma çeşitliliği; moda kıyafetlerinin bazı özellikleri; departman mağazalarında yer alan tasarımcı butiklerinde ve tasarımcının adını taşıyan ve tek tip ürün satan specialty mağazalarında rastlanır.

dağıtım (distributing) Malı teslim alma, sınıflandırma, paylaştırma, seçme ve nakletme süreci.

promosyon fiyatı (promotional price) İlave müşterilerin trafiğini artırıp, alışveriş yapmalarını sağlayarak toplam kârı artırmak için belirlenen fiyat.

satış dönemi (selling period) Belirli bir ürün serisinin ya da ürün gamında yer alan malların satıldığı zaman dilimi.

kariyer gelişimi (career development) Hayat boyu devam edecek, işle ilgili olanakları inceleme ve bir kişinin bilinçli olarak hayatında ne yapmak istediğine karar verme süreci (“Born Free.” A World of Options, 1978).

öneriler (propositions) Teori geliştirmedeki karmaşıklığın bir sonraki aşaması; kavramların etkileşimleriyle alakalı sonuçları tahmin etmeye çalışırlar.

elektronik veri değişimi (electronic data interchange-EDI) Satış bilgileri, satın alma emirleri ya da standart bir formattaki faturalar gibi ticari belgelerin bilgisayardan bilgisayara iletilmesi.

mal/seri geliştirme (merchandise/line development) Satışa sunulacak tarz, beden ve renkleri belirleme süreci; asıl malın seri planına uygulanması.

hızlı yanıt bölgesi (quick response constituency) Hazır Giyim firmalarının Davranış Teorisine göre uzmanlaşma alanlarından bir tanesi.

iş gücü istismarı (labor exploitation) Bir kişinin başkalarının emeklerinden kendisi bir şey katmadan kâr elde etmesidir.

her gün düşük fiyat politikası (everyday low pricing- EDLP) Müşterilerin dikkatini kendi yararlarına olacak adil fiyatlandırmaya çeken fiyatlandırma stratejisi.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.