0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

standart sapma (standart deviation) Nedir? Ne demektir?

0

standart sapma (standart deviation) Nedir? Ne Demektir?

standart sapma (standart deviation) Nedir? Ne Demektir?, Varyansın karekökünün ikiyle çarpılması; tahmin için kullanılan faydalı bir istatistiktir.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan standart sapma (standart deviation) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Varyansın karekökünün ikiyle çarpılması; tahmin için kullanılan faydalı bir istatistiktir.

standart sapma (standart deviation) sözlük anlamı Varyansın karekökünün ikiyle çarpılması; tahmin için kullanılan faydalı bir istatistiktir.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

yağmacı fiyatlandırma (predatory pricing) Rekabeti ortadan kaldırmak için malları yasal olmayan şekilde çok düşük bir fiyat artışıyla ya da mal maliyetinin altında satmak.

merchandising (merchandising) Fiyatlandırmaya, sınıflandırmaya, tarz belirlemeye ve zamanlamaya göre tanımlanmış hedef piyasalar için ürün serileri planlama, geliştirme ve sunma süreci (Glock & Kunz, 1995).

merchandising (merchandising) Fiyatlandırmaya, sınıflandırmaya, tarz belirlemeye ve zamanlamaya göre tanımlanmış hedef piyasalar için ürün serileri planlama, geliştirme ve sunma süreci (Glock & Kunz, 1995).

kalıp kontrol süreci (pattern check run-PCR) Yapım ve bedendeki tüm unsurların açık bir şekilde anlatıldığını ve kontraktör tarafından tam olarak anlaşıldığını garanti etmek için numuneler üretme.

Avro para birimi (Euro currency) Avrupa Birliği?ne dahil olan ülkelerin kullandığı para birimi.

promosyon indirimleri (promotional discounts) İmalatçının satışların artmasını desteklemek için fiyatta gerçekleştirdiği özel bazı indirimler.

ürün gamı hatası (assortment error) Ürün gamı faktörlerinin (hazır giyimde genellikle tarz, beden ve renk ) dağılımında planlanmış ve asıl talep arasındaki farkı.

tarz oluşturma (styling) Bir ürünün tipik ve ayırt edici görünüşü; aynı çeşit diğer ürünlerden farklı kılan özelliklerin kombinasyonu.

ürün gamı farklılığı indeksi (ADI) Ürün gamının mali üretkenliğe olan etkisinin bir göstergesi.

müşteri istekleri (customer wants) Müşterinin arzuladığı şey.

her gün düşük fiyat politikası (everyday low pricing- EDLP) Müşterilerin dikkatini kendi yararlarına olacak adil fiyatlandırmaya çeken fiyatlandırma stratejisi.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.