0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

tedarik (sourcing) Nedir? Ne demektir?

0

tedarik (sourcing) Nedir? Ne Demektir?

tedarik (sourcing) Nedir? Ne Demektir?, Belirlenmiş zaman aralığında teslim edilme şartıyla belirlenmiş kalite ve hizmet seviyesindeki malzeme, üretim ve bitmiş mallar için en iyi maliyeti sağlayan satıcıya karar verme.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan tedarik (sourcing) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Belirlenmiş zaman aralığında teslim edilme şartıyla belirlenmiş kalite ve hizmet seviyesindeki malzeme, üretim ve bitmiş mallar için en iyi maliyeti sağlayan satıcıya karar verme.

tedarik (sourcing) sözlük anlamı Belirlenmiş zaman aralığında teslim edilme şartıyla belirlenmiş kalite ve hizmet seviyesindeki malzeme, üretim ve bitmiş mallar için en iyi maliyeti sağlayan satıcıya karar verme.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

müşteri yanıt sistemi (the customer response system-CRS) Müşterinin ne istediğini önceden belirlenmesi ve ürün gamının planlanması ile ürün gamındaki malların gerçekten müşteri odaklı olması böylece de müşteri istediği an istediği ürüne ulaşabilmesi.

tam zamanında (just-in-time–JIT) Bütün kurumların dahili etkinliklerinden ve harici değiş tokuş etkinliklerinden atık maddeleri temizlemeye odaklanmış bir iş felsefesidir (O?Neal & Bertrand, 1991).

Afrika Kalkınma ve Fırsatlar Kanunu (African Growth and Oppurtunity Act) Amerika Birleşik Devletleri ile Afrika arasındaki ticareti daha iyi bir hale getirmek için 2000 yılında imzalanan anlaşma.

teknolojinin uygulanması (implementation of technology) Rogers?a (1983) göre yeniliğin yayılması teorisinin iki aşamasından bir tanesi; teknoloji kullanılmaya başlandıkça ortaya çıkar.

gelir değişiklikleri (income modifications) Gelir ölçümlerindeki farklılıkların sebepleri; müşteri iadeleri ve tenzilatlar, satılan malların maliyeti, işletme giderleri ve diğer gelir ve/veya giderler.

müşteri odaklı yönetim sistemleri (customer-driven business systems) Müşterilerine ve müşterilerinin ihtiyaçlarını tatmin etmeye odaklanan şirketler.

mal/ürün serisi (merchandise/product line) Benzer ya da ilintili müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak, hedeflenen fiyat aralığı arasında satılabilecek ve benzer stratejilerle pazarlanan tarzların kombinasyonundan oluşur.

başlangıç fiyat artışı (initial markup) Toptan satış fiyatı ile ilk fiyat arasındaki fark.

mal seçme konusunda yardımcı olma (merchandise selection assistance) Malı müşteriye gösterme ve fayda ve özelliklerini müşteriye anlatma.

kariyer seviyesi (career level) Kariyer ilerlemesindeki bir aşama.

müşterinin itirazları (customer?s objections) Müşterinin mal, mağaza ve servis hakkında yaptığı olumsuz yorumlar.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.