Depo Eğitimi

Tedarikçi (Vendor) Nedir? Ne demektir?

0

Tedarikçi (Vendor) Nedir? Ne Demektir?

Tedarikçi (Vendor) Nedir? Ne Demektir?, Bir perakendecinin müşterilerine sattığı malları temin ettiği üretici veya toptancı firma.

Satınalma terimleri olarak kullanılan Tedarikçi (Vendor) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Bir perakendecinin müşterilerine sattığı malları temin ettiği üretici veya toptancı firma.

Tedarikçi (Vendor) sözlük anlamı Bir perakendecinin müşterilerine sattığı malları temin ettiği üretici veya toptancı firma.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

Y kuşağı (Y Generation) 1977–1998 yılları arasında doğmuş ve bir kuşak olarak ortak davranışlar ve yaşam beklentileri sergileyen insanlar.

İskonto Liste fiyatları veya değerleri üzerinde satıcı tarafından yapılan indirimlere iskonto denilmektedir. Satın-almayı teşvik ettirmek amacıyla gerçekleştirilirler.

Kurumsal reklâm (Institutional advertising) Bir organizasyonun imajını ve felsefesini tanıtan, benimseten reklâm.

Kapatma (Closing) Satışın gerçekleştiği ve satın-alma sürecinin sonuçlandığı andır. Müşteri adayı satın-alma kararını vermiştir.

Stratejik pazarlama (Strategic marketing) Belirli stratejileri kullanarak yürütülen pazarlama çabaları.

Tek fiyat perakendeci (One-price retailer) Bütün ürünleri tek sabit bir fiyatla satışa sunan dükkan.

Kooperatif satınalım (Cooperative buying) Bir grup bağımsız perakendecinin tek bir satıcıdan büyük miktarlarda toplu satın alım için birlikte çalışmasıdır.

Tatmin (Satisfaction) Bir mağazanın hizmetinin veya ürününün müşteri beklentilerini ne derece karşıladığı veya aştığı konusunda satış / tüketim sonrası değerlendirme.

Satıcının pazarlık gücü (Bargaining power of vendors) Belirli sayıda satıcının belirli bir pazarda satılan malları kontrol edebilme derecesi.

Sürdürülebilir rekabetçi üstünlük (sustainable competitive advantage) Bir perakendeci işletmenin rakiplerine kıyasla sahip olduğu ve oldukça uzun bir zaman süresince koruyabileceği belirgin yetkinlik.

Sell Through Rate Satış oranlarınızı yüzdesel olarak ifade edebileceğiniz bir kavramdır. Tedarikçilerinizden aldığınız ürünleri yüzdesel olarak ne kadar satabildiğinizi göstermektedir. Satış hızınızı saptamak için etkili bir yöntem olsa da, sadece bu oranlara göre hareket etmemek gereklidir. Diğer kriterler de göz önünde bulundurulmalıdır.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply