0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

teknolojinin uygulanması (implementation of technology) Nedir? Ne demektir?

0

teknolojinin uygulanması (implementation of technology) Nedir? Ne Demektir?

teknolojinin uygulanması (implementation of technology) Nedir? Ne Demektir?, Rogers?a (1983) göre yeniliğin yayılması teorisinin iki aşamasından bir tanesi; teknoloji kullanılmaya başlandıkça ortaya çıkar.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan teknolojinin uygulanması (implementation of technology) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Rogers?a (1983) göre yeniliğin yayılması teorisinin iki aşamasından bir tanesi; teknoloji kullanılmaya başlandıkça ortaya çıkar.

teknolojinin uygulanması (implementation of technology) sözlük anlamı Rogers?a (1983) göre yeniliğin yayılması teorisinin iki aşamasından bir tanesi; teknoloji kullanılmaya başlandıkça ortaya çıkar.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

potansiyelin yeniden doğuşu (rebirth of potential) Bir kişinin hayatında yeni baştan başlamayı gerektiren radikal bir değişikliğe sebep olan olay.

ürün gamı planları (assortment plans) Model stoklarını, temel stokları ve otomatik yenilemeyi içeren belgeler.

imalatçı (manufacturer) Genellikle büyük miktarlarda ve işçi gücü ile elde ya da makinelerle üretim işinde olan bir kişi ya da şirket,

ürün gamı farklılığı indeksi (ADI) Ürün gamının mali üretkenliğe olan etkisinin bir göstergesi.

Avrupa Birliği (European Union-EU) 1952?de kurulmuştur ve 12 devletten oluşur- Avusturya, Belçika, Danimarka, İngiltere, Finlandiya,Fransa, Almanya, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Lüksemburg, Hollanda, Portekiz, İspanya, İsviçre ve Birleşik Krallığı içine alan ve 1993 yılında oluşturulan birlik.

Madde 807/Bölüm 9802 (Item 807/Chapter 9802) Ürünlerin ABD?de tasarlanıp ve kesilmesine, ihraç edilerek yabancı bir ülkede dikilmesine ve sonra da sadece katma değer üzerinden belirlenen gümrük vergileri ile ithal edilmesine olanak sağlayan ABD gümrük vergisi programındaki özel bir madde.

özel etiket (private label) Bir tasarımcının ya da bir imalatçının değil bir perakendecinin kendi markasını taşıyan ürünler (Jernigan & Easterling, 1990. Syf. 565).

prestij fiyatlandırma (prestige pricing) “Normal fiyatı” ödemeye razı olan, kalite/değer/hizmete önem veren insanlar için hazırlanan fiyatlandırma stratejisi; aynı zamanda statü, psikolojik ya da market üstü fiyatlandırma olarak da adlandırılır.

ön-yüz sistemleri (front-end systems) Merchandisingin planlama aşaması ile ilişkilidir ve kaynaklar belirlenmeden önce olur.

Avro para birimi (Euro currency) Avrupa Birliği?ne dahil olan ülkelerin kullandığı para birimi.

teslim alınacak mal (merchandise to receive) Planlanmış satışlara ulaşılabilmesi için perakende seviyede teslim alınacak ürünler; dolar, birim ya da SKU bazında ölçülebilir.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.