Depo Eğitimi

temel mal bütçesi (fundamental merchandise budget) Nedir? Ne demektir?

0

temel mal bütçesi (fundamental merchandise budget) Nedir? Ne Demektir?

temel mal bütçesi (fundamental merchandise budget) Nedir? Ne Demektir?, Genişletilmiş mal bütçesinin temeli; bir önceki yıla ait satışlar, yüzde olarak artışlar ya da düşüşler, planlanmış satışlar, planlanmış eksilmeler, teslim alınacak mal, ilk fiyat ve birim sayısı.

Satınalma terimleri olarak kullanılan temel mal bütçesi (fundamental merchandise budget) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Genişletilmiş mal bütçesinin temeli; bir önceki yıla ait satışlar, yüzde olarak artışlar ya da düşüşler, planlanmış satışlar, planlanmış eksilmeler, teslim alınacak mal, ilk fiyat ve birim sayısı.

temel mal bütçesi (fundamental merchandise budget) sözlük anlamı Genişletilmiş mal bütçesinin temeli; bir önceki yıla ait satışlar, yüzde olarak artışlar ya da düşüşler, planlanmış satışlar, planlanmış eksilmeler, teslim alınacak mal, ilk fiyat ve birim sayısı.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

transfer edilebilir beceriler (transferable skills) Farklı ortamlara uygulanabilen hayat tecrübelerinden kazanılan kabiliyetler.

son-benimseme ürün gelişimi (post-adoption product development) Bir tasarımın bir tarza mükemmel bir şekilde uygulanmasını ve tarzın üretilebilir hale getirilmesini gerektiren süreçleri içerir; seri geliştirme surecinin bir parçası.

normal fiyat (regular price) Bir ürün için “olağan” ya da “doğal” olarak algılanan fiyat.

etkileşimli planlama (interactive planning) Firmanın bütün bölgelerinden alınan bilgilerle ortaya çıkan bir takım çalışması etkinliği; yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarı sistemlerinin bir karışımı.

firmanın davranış teorileri (behavioral theories of the firm) Firmanın etkinliklerini açıklarken insan davranışlarının rolünü vurgular; kurumsal hedeflerin nasıl oluştuğu, stratejilerin nasıl ortaya çıktığı ve bu stratejiler ile kararlara nasıl ulaşıldığı gibi konularla ilgilenir.

ürün gamında yer alan mallar (merchandise assortment) Seride bulunan tarz, renk ve beden sayısı.

firmanın davranış teorileri (behavioral theories of the firm) Firmanın etkinliklerini açıklarken insan davranışlarının rolünü vurgular; kurumsal hedeflerin nasıl oluştuğu, stratejilerin nasıl ortaya çıktığı ve bu stratejiler ile kararlara nasıl ulaşıldığı gibi konularla ilgilenir.

odaklı ürün gamları (focused assortments) SKU başına pek çok birim paylaştırılmış ürün gamları, genellikle 10 ya da daha fazladır.

mal grupları (merchandise groups) Müşterinin bakış açısından birbirinin yerine geçebilecek ürünler; fonksiyon olarak, satış dönemi olarak ve fiyat olarak benzerlik gösteren ürünler.

birebir satış hizmetleri (personal selling service) Malın seçilmesi ve satın alınmasına yardımcı olabilmek için satıcı ve müşterinin yakın etkileşimi.

uyarlanabilir birleşik kültür (adaptive corporate culture) Devamlı değişen müşteri fırsatlarının olduğu bir rekabet ortamında kâr elde edebilecek şekilde devam etme yeteneğine sahip olan kurumlar. (Goldman, Nagel ve Preiss, 1995).

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply