Depo Eğitimi

temel ürünler (basic goods) Nedir? Ne demektir?

0

temel ürünler (basic goods) Nedir? Ne Demektir?

temel ürünler (basic goods) Nedir? Ne Demektir?, Bir merchandising çevriminden bir sonraki çevrime kadar tarzlarında çok az değişiklik geçiren sınıflandırmalar.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan temel ürünler (basic goods) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Bir merchandising çevriminden bir sonraki çevrime kadar tarzlarında çok az değişiklik geçiren sınıflandırmalar.

temel ürünler (basic goods) sözlük anlamı Bir merchandising çevriminden bir sonraki çevrime kadar tarzlarında çok az değişiklik geçiren sınıflandırmalar.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

temel mal bütçesi (fundamental merchandise budget) Genişletilmiş mal bütçesinin temeli; bir önceki yıla ait satışlar, yüzde olarak artışlar ya da düşüşler, planlanmış satışlar, planlanmış eksilmeler, teslim alınacak mal, ilk fiyat ve birim sayısı.

stok-satış oranı metodu (inventory-to-sales ratio method) Bir merchandiserın aylık satışlarda elinde belli bir oranda mal bulundurması gerektiği esasına dayanan envanter planlama metodu; daha çok moda/sezonsal mallar için kullanılır.

ürün gamı dağılımı (assortment distribution) Miktarın ürün gamı faktörleri arasında sınıflandırma seviyesinde bölüştürülmesi.

square foot başına düşen satış (sales per square foot) Belirli bir mağaza, sergi salonu ya da başka bir alan da square foot başına düşen para miktarı.

kayıp satışlar (lost sales) Bir müşteri başka bir mağazaya giderse ya da alışveriş yapmaktan vazgeçerse ortaya çıkar.

yönetim bölgesi (executive constituency) Genellikle işlevsel uzmanlaşma alanları/ bölgelerin başkanları ve mal sahibi/müdür ya da baş yetkili memur/başkandan oluşan bir hazır giyim firmasının yönetimi.

satış promosyonu (sales promotion) Toplam geliri artırmak için başvurulan bir pazarlama stratejisi.

satış hacmi (sales volume) Değerlendirilen satış dönemi süresindeki sınıflandırmaların toplam satışı.

harici koalisyonlar (external coalitions) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine (Kunz, 1995) göre, firmanın etkileşim içinde olduğu harici gruplar; rakipler, müşteriler, çalışanların aileleri, hissedarlar ve tedarikçiler.

premium fiyat (premium price) Pazar üstü fiyatına bakın.

ürün gamında yer alan mallar (merchandise assortment) Seride bulunan tarz, renk ve beden sayısı.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.