Depo Eğitimi

tenzilatlı liste fiyatı (reduced list price) Nedir? Ne demektir?

0

tenzilatlı liste fiyatı (reduced list price) Nedir? Ne Demektir?

tenzilatlı liste fiyatı (reduced list price) Nedir? Ne Demektir?, Liste fiyatı eksi mevsimsel ve miktar indirimleri.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan tenzilatlı liste fiyatı (reduced list price) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Liste fiyatı eksi mevsimsel ve miktar indirimleri.

tenzilatlı liste fiyatı (reduced list price) sözlük anlamı Liste fiyatı eksi mevsimsel ve miktar indirimleri.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

matris alımı (matrix buying) Kendi seri geliştirme süreçlerinin etkinliğini artırmak için birçok büyük perakendecinin kullandığı araç; merchandising grubu en iyi ve/veya en baskın tedarikçilerini belirler ve her bir mal sınıflandırması için tercih edilen satıcıların matrisini çıkarır.

ticari evren (trade universe) Her bir seferde göz önünde bulundurulacak firmaların tamamı.

radyo frekanslı kimlik belirleme etiketleri (radio frequency identification tags) akıllı etiketlere bakın.

geliştirme paketi (development package) Yaratıcı tasarım ve seri benimsenmesi süreçlerinin sonucu.

perakende seri sunumu (retail line presentation) Perakende mağazalar, Internet mağazaları ve/veya televizyon üzerinden yayınlanan evden alışveriş yapma programları aracılığıyla bir ürün serisini nihai tüketiciye satma işlemi.

ürün gamı farklılığı indeksi (ADI) Ürün gamının mali üretkenliğe olan etkisinin bir göstergesi.

temel mal bütçesi (fundamental merchandise budget) Genişletilmiş mal bütçesinin temeli; bir önceki yıla ait satışlar, yüzde olarak artışlar ya da düşüşler, planlanmış satışlar, planlanmış eksilmeler, teslim alınacak mal, ilk fiyat ve birim sayısı.

yaratıcı tasarım (creative design) Seri konseptini yansıtırken nadir olan ürün gruplarının analizine, yaratıcılığına ve oluşumuna odaklanan ürün geliştirme evresi.

kariyer seviyesi (career level) Kariyer ilerlemesindeki bir aşama.

alışveriş yapan kişinin niyetleri (shopper?s intentions) Alışveriş ziyaretinin amacı ile bağlantılıdır; ürün çeşidi ile bağlantılıdır ve üç şekli vardır: akılda belirli bir şey olması, akılda genel bir şey olması ve akılda herhangi bir şey olmaması (Song & Kunz, 1996).

mal kategorileri (merchandise categories) Toplam mal karışımının önemli bileşenleri.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.