Depo Eğitimi

ürün gamı (assortment) Nedir? Ne demektir?

0

ürün gamı (assortment) Nedir? Ne Demektir?

ürün gamı (assortment) Nedir? Ne Demektir?, Belirli zamanlarda sunulan seçenekler dizisi; genellikle serideki tarz, renk ve bedenle belirlenir (Glock & Kunz, 1995).

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan ürün gamı (assortment) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Belirli zamanlarda sunulan seçenekler dizisi; genellikle serideki tarz, renk ve bedenle belirlenir (Glock & Kunz, 1995).

ürün gamı (assortment) sözlük anlamı Belirli zamanlarda sunulan seçenekler dizisi; genellikle serideki tarz, renk ve bedenle belirlenir (Glock & Kunz, 1995).

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

mal/ürün serisi (merchandise/product line) Benzer ya da ilintili müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak, hedeflenen fiyat aralığı arasında satılabilecek ve benzer stratejilerle pazarlanan tarzların kombinasyonundan oluşur.

x-teorisi yönetim şekli (theory-x management style) Üst-alt iletişimine bağlı olarak bir şirketi idare etme; çalışanların gerçekten çalışmak istemedikleri ya da çalışma motivasyonunun temel sebebinin para olduğu varsayımlarına dayanır.

son-benimseme ürün gelişimi (post-adoption product development) Bir tasarımın bir tarza mükemmel bir şekilde uygulanmasını ve tarzın üretilebilir hale getirilmesini gerektiren süreçleri içerir; seri geliştirme surecinin bir parçası.

ürün gamı çeşitliliği (assortment variety) Ürün gamındaki toplam SKU sayısı.

toptan satış fiyat yapıları (wholesale price structures) Liste fiyatına dayanır ve toptan satıştaki seri fiyatını belirler.

çoklu teslimat stratejisi (multiple delivery strategy) Bir başlangıç siparişine ve yeniden sipariş(ler)e dayanan belirli bir ürün gamının birden fazla seferde teslim edilmesi.

seri geliştirme (line development) Satışa sunulacak tarzların, kumaşların, renklerin ve bedenlerin belirlenme süreci; gerçek malın seri planına uygulanması.

müşterinin itirazları (customer?s objections) Müşterinin mal, mağaza ve servis hakkında yaptığı olumsuz yorumlar.

teknolojiye giriş (initiation of technology) Rogers?a (1983) göre yeniliğin yayılması teorisinin iki aşamasından bir tanesi; teknolojinin benimsendiğini gösterir.

dengeli ürün gamları (balanced assortments) Belirli bir pazar için iyice planlanmış özel bir zevke hitap eden tarz, beden ve renk varyasyonları; müşterinin memnun olması ve merchandising amaçlarının yerine getirilmiş olması gerekir.

potansiyelin yeniden doğuşu (rebirth of potential) Bir kişinin hayatında yeni baştan başlamayı gerektiren radikal bir değişikliğe sebep olan olay.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply