Depo Eğitimi

ürün gamı boyutları (assortment dimensions) Nedir? Ne demektir?

0

ürün gamı boyutları (assortment dimensions) Nedir? Ne Demektir?

ürün gamı boyutları (assortment dimensions) Nedir? Ne Demektir?, Geleneksel olarak kullanılan terimler ürün gamı genişliği ve derinliğidir; ölçülebilir ürün gamı boyutları arasında ürün gamı faktörleri, stok tutma birimleri (SKU), hacim ve ürün gamı çeşitlilikleri vardır.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan ürün gamı boyutları (assortment dimensions) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Geleneksel olarak kullanılan terimler ürün gamı genişliği ve derinliğidir; ölçülebilir ürün gamı boyutları arasında ürün gamı faktörleri, stok tutma birimleri (SKU), hacim ve ürün gamı çeşitlilikleri vardır.

ürün gamı boyutları (assortment dimensions) sözlük anlamı Geleneksel olarak kullanılan terimler ürün gamı genişliği ve derinliğidir; ölçülebilir ürün gamı boyutları arasında ürün gamı faktörleri, stok tutma birimleri (SKU), hacim ve ürün gamı çeşitlilikleri vardır.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

farklı ürün gamları (diverse assortment) SKU başına bir kaç birim paylaştırılmış ürün gamları, bireysel bir mağazanın ürün gamı ortalamada 5 ya da daha azdır

satış noktası (point of sale-POS) Yazarkasa tarafından kaydedilen bilgi.

potansiyel satışlar (potential sales) Müşteri alımı ertelerse ya da ürünlere göz atarsa gerçekleşir.

hızlı yanıt yenileme sistemleri (quick response replenishment systems) Mümkün olan en kısa sipariş ara zamanı ile müşteri odaklı tekrar verilecek siparişlerin planlanma ve verilme süreçleri, gerekli durumlarda elleçleme (handling), sevkıyat, teslimat, dağıtım işlemleri ve malın sergilenmesi süreci.

Mal bütçesi (merchandise budget) Mal kategorisi ya da sınıflandırmasına göre planlanmış satışlar para yatırımı ve open-to-buy.

mal grupları (merchandise groups) Müşterinin bakış açısından birbirinin yerine geçebilecek ürünler; fonksiyon olarak, satış dönemi olarak ve fiyat olarak benzerlik gösteren ürünler.

yukarıdan aşağıya planlama (top-down planning) Yönetim bölgesi iş planlarını geliştirir; genellikle büyüme projelerine dayanır ve genellikle altı aylık ya da bir yıllık dönemler için satış amaçlarını ve mala yapılacak para yatımlarını belirler; satış amaçlarına odaklanmıştır.

mal grupları (merchandise groups) Müşterinin bakış açısından birbirinin yerine geçebilecek ürünler; fonksiyon olarak, satış dönemi olarak ve fiyat olarak benzerlik gösteren ürünler.

elektronik veri değişimi (electronic data interchange-EDI) Satış bilgileri, satın alma emirleri ya da standart bir formattaki faturalar gibi ticari belgelerin bilgisayardan bilgisayara iletilmesi.

ürün gamı hatası (assortment error) Ürün gamı faktörlerinin (hazır giyimde genellikle tarz, beden ve renk ) dağılımında planlanmış ve asıl talep arasındaki farkı.

potansiyelin yeniden doğuşu (rebirth of potential) Bir kişinin hayatında yeni baştan başlamayı gerektiren radikal bir değişikliğe sebep olan olay.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply