Depo Eğitimi

ürün gamı farklılığı (assortment diversity) Nedir? Ne demektir?

0

ürün gamı farklılığı (assortment diversity) Nedir? Ne Demektir?

ürün gamı farklılığı (assortment diversity) Nedir? Ne Demektir?, Ürün gamı hacmi ve ürün gamı çeşitliliği arasında ortaya çıkabilecek ilişki aralığı; bir ürün gamındaki toplam birim sayısı (ürün gamı hacmi) ile aynı ürün gamındaki SKU sayısının (ürün gamı çeşitliliği) bir kombinasyonu.

Satınalma terimleri olarak kullanılan ürün gamı farklılığı (assortment diversity) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Ürün gamı hacmi ve ürün gamı çeşitliliği arasında ortaya çıkabilecek ilişki aralığı; bir ürün gamındaki toplam birim sayısı (ürün gamı hacmi) ile aynı ürün gamındaki SKU sayısının (ürün gamı çeşitliliği) bir kombinasyonu.

ürün gamı farklılığı (assortment diversity) sözlük anlamı Ürün gamı hacmi ve ürün gamı çeşitliliği arasında ortaya çıkabilecek ilişki aralığı; bir ürün gamındaki toplam birim sayısı (ürün gamı hacmi) ile aynı ürün gamındaki SKU sayısının (ürün gamı çeşitliliği) bir kombinasyonu.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

ürün özellikleri (product features) Renk, tarz, kumaş vb. gibi ürünün vasıfları.

mal grupları (merchandise groups) Müşterinin bakış açısından birbirinin yerine geçebilecek ürünler; fonksiyon olarak, satış dönemi olarak ve fiyat olarak benzerlik gösteren ürünler.

algısal harita (perceptual map) Kavramlar arası ilişkilerin iki boyutlu diyagramı.

firmanın dahili bölgeleri (internal constituencies of the firm) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine (Kunz, 1995) göre, firma içindeki uzmanlaşma alanları.

ürün gamı faktörleri (assortment factors) Bir ürünü belirlemek ve tanımlamak için kullanılan özelliklerini tanımlayan boyutlar; genellikle tarz, beden ve renk.

Giysi Alım Anlaşması (Garment purchase agreement-GPA) Belirlenmiş miktardaki bir malı anlaşılan fiyattan, belirlenmiş zaman dilimi içerisinde ve belirlenmiş şart ve koşullarda satın almak için hazırlanan yasal sözleşme.

self servis (self service) Müşterinin kendi satış hizmetini kendisinin yapması.

stil kağıdı (style sheet) Gümrük oranlarının ve kota sınıflandırmalarının tespit edilmesi için ürünleri gümrükte tanıtan belge; merchandiser girdisi de giysinin yapım ve kumaşıyla ilgili bilgi verilmesini sağlar.

yeniden sipariş (reorder) Daha önceden stoklanmış malı yenileme talebi.

merchandising teknolojisi (merchandising technology) Bilgi teknolojisi ve telekomünikasyonun sosyal ve kültürel değeri yansıtacak şekilde ürün serilerinin planlama, geliştirme ve sunumuna sistematik olarak uygulanması.

konşimento (bill of lading-B/L) Taşımacı tarafından malların nakliyesinin kabul edildiğini gösteren makbuz.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply