0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

ürün gamında yer alan mallar (merchandise assortment) Nedir? Ne demektir?

0

ürün gamında yer alan mallar (merchandise assortment) Nedir? Ne Demektir?

ürün gamında yer alan mallar (merchandise assortment) Nedir? Ne Demektir?, Seride bulunan tarz, renk ve beden sayısı.

Satınalma terimleri olarak kullanılan ürün gamında yer alan mallar (merchandise assortment) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Seride bulunan tarz, renk ve beden sayısı.

ürün gamında yer alan mallar (merchandise assortment) sözlük anlamı Seride bulunan tarz, renk ve beden sayısı.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

ürün gamı (assortment) Belirli zamanlarda sunulan seçenekler dizisi; genellikle serideki tarz, renk ve bedenle belirlenir (Glock & Kunz, 1995).

hızlı yanıt (quick response-QR) Zaman odaklı rekabeti, çevikliği birleştiren ve tedarik sistemlerini, dağıtım sistemlerini ve müşteriye hizmeti daha iyi hale getirebilmek için çalışan bir iş stratejisi.

perakendeci (retailer) Nihai tüketiciye mal ve hizmet satan firma.

ürün gamı boyutları (assortment dimensions) Geleneksel olarak kullanılan terimler ürün gamı genişliği ve derinliğidir; ölçülebilir ürün gamı boyutları arasında ürün gamı faktörleri, stok tutma birimleri (SKU), hacim ve ürün gamı çeşitlilikleri vardır.

harici koalisyonlar (external coalitions) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine (Kunz, 1995) göre, firmanın etkileşim içinde olduğu harici gruplar; rakipler, müşteriler, çalışanların aileleri, hissedarlar ve tedarikçiler.

iki artı iki fiyatlandırma stratejisi (two plus two pricing) Bazı perakendeciler tarafından kullanılan bir ilave fiyat artışı çeşidi.

nakit indirimi (cash discount) İmzalanan kontratta belirlenen zamanda faturanın ödenmesini teşvik etmek için faturalanmış maliyet üzerinden yapılan indirim.

veri güvenilirliği (data integrity) Gerçekliği doğru bir şekilde veren bilgi.

yönetim (management) Bütçe yapma, düzenleme ve kontrol etmektir.

mal/seri planı (merchandise/line plan) Bütçelerin ve ürün gamı planlarının kombinasyonu; satış geçmişine, amaçlara ve tahminlere dayanır; seri geliştirmenin iskeletini oluşturur.

mal maliyeti (merchandise cost) Malları ya da hizmeti alabilmek için verilen değer ya da bir ürüne sahip olabilmek için yatırılan miktar.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.